כך תראה ההילולה

הדלקה אחת וכרטיסים מראש: מתווה מירון תשפ"ב - נחשף

הגבלת משתתפים, מפיק אחד ומתן התייחדות למשפחות נפגעי האסון • כחודשים וחצי לפני ההילולה הראשונה אחרי המאורע המחריד, הוצג מתווה מירון תשפ"ב • 'כיכר השבת' עם כל הפרטים (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
המונים בציון הרשב"י (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

הממונה על ההילולה במירון, צביקי טסלר, הציג לשר מתן כהנא ולמנכ"לי המשרדים המעורבים את המתווה המוצע להילולה השנה במירון, אחרי האסון הכבד שגבה את חייהם של 45 מתפללים.

לפי המתווה, כחלק מיישום המלצות ועדת החקירה הממלכתית לאסון הר מירון, השנה תתקיים הילולת ל"ג בעומר בקבר רבי שמעון בר יוחאי במירון עם שינויים בהתאם להמלצות הביניים של ועדת החקירה שנועדו לדאוג לביטחונם של העולים למירון.

המתווה הוצג אף בפני צוות המנכ"לים כנדרש בהחלטת הממשלה שאושרה לאחרונה. בראשות הצוות עומד מנכ"ל המשרד לשירותי דת, שמעון (מוני) מעתוק ושותפים בו מנכ"ל המשרד לבטחון פנים, מר תומר לוטן, מר רן שדמי, מ"מ מנכ"ל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה וגב' יעל לינדנברג רכזת תקציבים במשרד האוצר. טסלר מונה לתפקיד בסוף דצמבר 2021 ומאז עסק בקדחתנות בניתוח האירוע ובבניית המתווה המיטבי עבור ההילולה שתתקיים בעוד כשלושה וחצי חודשים.

עיקרי המתווה מתייחסים בעיקר לפעולות שיש לנקוט לשם קיום ההילולה תוך מניעת צפיפות וצמצום מרבי של גורמי הסיכון במתחם הקבר ובמרחב ההר.

בתוך כך קובע המתווה את הדברים הבאים:

• תמשך במלוא המרץ הפעילות להסרת מבנים שנבנו שלא כחוק וכן מבנים שבטיחותם אינה מתאימה.

• היקף הקהל בשטחי ההר יהיה בהתאם למספר המרבי שיקבע על ידי מומחי בטיחות. מספר היעד ייגזר מהשטח הפנוי לשימוש הקהל בהר ומהוראות הבטיחות הרלוונטיות בנוגע לתפוסת קהל, לרבות ההוראות בעניין יציאות ופתחי מילוט. לפי ההערכות של גורמי המקצוע יוכלו להיות בהר בזמן נתון כ-20 אלף בני אדם בלבד, לעומת חצי מיליון בשנים האחרונות.

• השנה תתאפשר רק חלוקת שתייה בשטח ההר במהלך ההילולה. הדבר גם יגדיל את השטח העומד לרשות הקהל בהר וגם יצמצם את הסכנה מנפילה והחלקה על אשפה.

• האירוח והשהייה במירון וביישובים הסמוכים לו יהיו אך ורק במקומות המיועדים למגורים ואירוח ועל פי חוק בלבד, כל זאת על מנת להעריך את המשתתפים שיגיעו ברגל למתחם ההר.

• הגעת הקהל למתחם ההר תתאפשר בתחבורה ציבורית בלבד מתחנות הסעה ברחבי הארץ או מחניונים מסודרים בסמיכות להר. כרטיסי הנסיעה יוצאו למכירה מראש ויוגבלו בזמן.

• משרד התחבורה ומשטרת ישראל יופקדו על הכנת תוכנית התחבורה וההיסעים להר, ביצועה ושליטה בה.

• יוכשרו מספר מקומות קרובים לציון, שיהיו מוצלים ונוחים, הן לנשים והן לגברים בהם יתאפשר לקיים תפילה במשך זמן ארוך יותר.

• תערך הדלקה מרכזית אחת בלבד, על גג הציון.

• יוכשרו מקומות עבור אירועי ”חלאקה“ בשטח ההר.

• לראשונה יהיה מפיק אחד לאירוע וההיערכות לאירוע תעשה בדומה לאירועים המחייבים רישוי עסקים וזאת בשינויים המחויבים בהתאם לחקיקה הקיימת כיום.

• במסגרת המתווה שאושר סוכם שתנתן התייחסות ייחודית למשפחות הרוגי אסון מרון ובכלל זה אפשרות להתייחד עם זכר יקיריהם ביום זה במסגרת הארועים בהר.

בתוך כך קיים פרויקטור מירון צביקי טסלר סבב פגישות עם נציגי חצרות החסידיות הנוטלים חלק בהדלקות בל"ג בעומר במירון. טסלר אמר לרבני החסידיות :"הילולת מירון תשפ"ב תתקיים באופן שיאפשר לציבור הרחב להגיע ולהתפלל באופן מסודר ובטוח בציונו של רבי שמעון בר יוחאי במירון. ההבנה עם חצרות החסידים שיש צורך לאזן בין קיום ההילולה לבין קדושת החיים ולדאוג לשלומם וביטחונם של המתפללים".

ב'כיכר השבת' נחשף אתמול (ראשון) כי טסלר פגש את נציגי חסידיות תולדות אהרון, בויאן, תלודות אברהם יצחק, קרלין, זוויעהל, מוד'זיץ, רחמסטריווקא, נציגי היישוב הישן, ואת האדמו"ר רבי רפאל אבוחצירא.

במהלך השבוע צפוי פרויקטור מירון צביקי טסלר להשלים את סבב הפגישות עם חצרות החסידיות והוא עתיד למסור להם את עיקרי המתווה המתגבש לקיום הילולת ל"ג בעמור השנה.

טסלר אמר: "הגעתי למשימת קודש והיא לארגן את הילולה ולוודא כי היא תתקיים בצורה הטובה והבטוחה ביותר. בהתאם למדיניות השר, אני מקיים שיח שבנוי על הידברות עם הציבור החרדי במטרה לקיים את ההילולה ולדאוג שהציבור החרדי יגיע להר בל"ג בעומר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר