היסטורי

שר הביטחון נחת במדינת בחריין המוסלמית

שר הביטחון גנץ נחת היום בבחריין לביקור בזק של 24 שעות, מדובר בביקור רשמי ראשון אי פעם של שר ביטחון במדינה הערבית הצדדים צפויים לחתום על מזכר שת"פ (מדיני, ערבי)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: Flash90)

הותר לפרסום: שר הביטחון בני גנץ נחת היום (רביעי) בבחריין לביקור רשמי ראשון אי פעם של שר ביטחון וחתימת הסכם שיתוף פעולה ביטחוני היסטורי.

שר הביטחון נחת בשדה התעופה במנאמה, בירת בחריין, מדובר בביקור רשמי ראשון אי פעם של שר ביטחון במדינה, גנץ התקבל בטקס קבלת פנים על ידי שר ההגנה הבחרייני, עבדאללה בן חסאן אלנעימי. עם נחיתת מטוס הראם של חיל האוויר בשדה התעופה, הוא הפך למטוס הראשון של חיל האוויר הישראלי שנוחת על אדמת בחריין.

הביקור יימשך 24 שעות והצדדים צפויים לחתום על מזכר הבנות על הסכם שיתוף פעולה בטחוני היסטורי, גנץ צפוי להיפגש עם מלך בחריין, חמד בן עיסא אאל ח'ליפה, ראש הממשלה, שר ההגנה ורמטכ"ל צבא בחריין, בנוסף הוא צפוי לבקר בצי החמישי האמריקני שמוצב במקום.

לביקור התלוו ראש המטה מעיין ישראלי, ראש האגף המדיני-ביטחוני זהר פלטי, מפקד זרוע הים אלוף דוד סער סלמה, והמזכיר הצבאי תא"ל יקי דולף.

כזכור, במסגרת הסכמי אברהם שנחתמו ב-2020 מוסדו יחסים דיפלומטיים מלאים בין המדינות, אך החתימה על מזכר ההבנות הביטחוני היא ראשונה מסוגה וצפויה לפתוח את הדלת להסכמים דומים נוספים.

בין בחריין וערב הסעודית ישנם יחסים חמים ומדובר במדינות שכנות, חיזוק היחסים עם ישראל בא על רקע האיום מהמדינה השכנה, איראן, מה שמוביל לחיזוק הבריתות האסטרטגיות האזוריות.

בבחריין ישנם פחות משני מיליון אזרחים - 1.77 מיליון, רובם מהגרים. מרבית אזרחיה משתייכים לפלג השיעי של האיסלאם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר