המתיחות בגבול רוסיה-אוקראינה

ביידן הורה לשלוח אלפי חיילים לאירופה "כדי לשלוח מסר"

נשיא ארה"ב ביידן הורה לשלוח אלפי חיילים לאיזור אירופה בכדי "לשלוח מסר" לפוטין וכדי "להראות כי כל מהלך נגד בני בריתנו יגרור פעולה". הכוחות נוספים על אלפי חיילי ארה"ב שכבר באירופה (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: Shutterstock, חיל האוויר של ארה"ב)

התפתחות בעימות רוסיה-אוקראינה: נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הורה לאלפי חיילים להגיע לאירופה, בעיקר לאיזור פולין וגרמניה, שם יחכו בכוננות למקרה של פלישה רוסית לאוקראינה.

בבית הלבן מסרו הערב (רביעי) בתדרוך לעיתונאים כי המטרה באה בכדי "להראות כי בכל מהלך נגד ברית נאט"ו יביא אותנו לפעול בכדי להגן על בני בריתנו". עוד נאמר בתדרוך כי שליחת הכוחות באה גם כדי "לשלוח מסר לבני בריתנו ולנשיא רוסיה מר פוטין".

במהלך התדרוך, נשאלה השאלה למה ארה"ב ממהרת לשלוח כוחות עוד לפני שנאט"ו ביקשה, ובבית הלבן השיבו כי "פוטין מוסיף מדי יום עוד ועוד כוחות, כולל ביום האחרון - לא היה וטו מצד מדינות נאט"ו שלא לשלוח כוחות".

מוקדם יותר אמר בכיר בממשל לרשת 'NBC' כי "בהוראת הנשיא ובעקבות המלצתו של השר אוסטין (שר ההגנה), משרד ההגנה ימקם מחדש יחידות מסוימות מבוססות אירופה מזרחה יותר, יפרוס יחידות נוספות מבוססות ארה"ב לאירופה, וישמור על מצב המוכנות המוגבר של כוחות התגובה להיפגש התחייבויות אלה".

מוקדם יותר היום אמר נשיא רוסיה פוטין כי התערבותה של ארצות הברית במתיחות בגבול מוכיחה כי היא "מנסה לגרור את רוסיה למלחמה".

בהמשך, טען פוטין כי ארה"ב מחפשת תירוץ להטיל על רוסיה סנקציות, ולכן רוצה שרוסיה תתקוף את אוקראינה, דבר שלדבריו לרוסים אין כוונה לעשות.

עוד טען כי "ארצות הברית מתעלמת מהחשש של רוסיה מהתרחבות ברית נאט"ו (ברית צבאית של מדינות מערביות)". עוד אמר כי "נראה לי שארה"ב לא כל כך מודאגת מהביטחון של אוקראינה..".

מפת הכוחות לפי חברת הלווין 'נקסטר'
אמש (שלישי) צייץ מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן כי ארצות הברית "מחויבת למנוע סכסוך שלא קשור לאינטרס של אף אחד".

בתוך כך, חברת הלווינים 'מקסאר' פרסמה מפה חדשה של פריסת כוחות רוסיים בגבול בין רוסיה לאוקראינה וכן בגבול בין בלארוס לאוקראינה, כשעל פי ההערכות, ישנם כמאה אלף לוחמים רוסים שמחכים לפלישה אפשרית, כשעל פי הודעת הבית הלבן, עשוי לקרות "בכל רגע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר