האמירה השערורייתית

טיבי: "האם מישהו מכם אמר משפט מטופש כזה?!"

חבר הכנסת הוותיק במונולוג כעוס על הצהרת הפרופ' בשבוע שעבר • "משפט מטומטם", פנה לקואליציה, ועבר להתלוצץ עם חברי הכנסת החרדים • "בלי עין הרע" • תיעוד (כנסת, TV)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אחמד טיבי במליאה (צילום: ערוץ כנסת)

יו"ר סיעת הרשימה המשותפת, ח"כ אחמד טיבי, הוא חבר ותיק של חברי הכנסת החרדים, ובפרט של יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני, עימו הוא מכהן במשכן עשרות שנים. פעמים רבות שח"כ טיבי נחלץ לסייע לחרדים, גם מטעמי חברות אישיים וגם מטעמים אידיאולוגיים תואמים.

הפעם היה זה בעקבות אמירתו השערורייתית של הפרופ' אלון טל, אחד מחברי הכנסת של כחול לבן, שאמר לפני מספר ימים במליאה כי "הטיפול והתשובה ליוקר המחיה היא להביא ילד אחד פחות לעולם", וטיבי כעס:

"האם מישהו מכם אמר משפט מטופש כזה?!", תמה טיבי על חברי הקואליציה. "אתם רציניים?! למנוע ילודה?! ככה מטפלים ביוקר המחיה? אתם לא מתביישים? אפשר להוריד מחירים, זה יותר קל!".

בשלב זה טיבי פנה לדבר על גודל משפחתו של גפני, ושל חברי הכנסת החרדים, בלי עין הרע, וחידד בהבדלי התפיסות כלפי משפחה יהודית או ערבית: "אני לא מהווה שום איום דמוגרפי עליכם, יש לי רק שתי בנות. למשה גפני יש 115 ילדים ונכדים ולפרוש וליצמן", אמר - תוך כדי שהוא מלווה בקריאות חברי הכנסת החרדים "בלי עין הרע" - והוסיף: "כאשר יש יהודים רבים אומרים משפחות 'ברוכות' ילדים, אצל ערבים אומרים 'מרובות' ילדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר