בדרך חזרה לבידודים?

הציבור מעריך: רוב ההורים מרמים באנטיגן

המתווה שמבטל את הצורך בבידודים לילדים מחייב את ההורים לבדוק את ילדיהם פעמיים בשבוע, אבל כ-70% מהנשאלים בסקר חדש טוענים: לפחות רבע לא מבצעים אותן (בריאת)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90 )

אחת ההחלטות המשמעותיות שהחליטה ממשלת בנט-לפיד בהתמודדות מול הגל החמישי היא לבטל את בידודי הילדים, כדי לאפשר להם שגרת לימודים רציפה. הדרך ליישום ההחלטה הזו עברה דרך מתווה המחייב כל הורה לבדוק את בנו פעמיים בשבוע, בימים ראשון ורביעי, בבדיקת אנטיגן ביתית. אם הבדיקה שלילית – מותרת ההגעה לכיתה. אם הבדיקה חיובית – הולכים לבדיקה מוסדית, עד התשובה הסופית.

למרות המתווה המקל הזה, רבים חושבים שחלק נרחב מהורי התלמידים לא מקיימים אותו, אלא מזייפים תוצאות, וכל זאת כדי לשלוח את ילדיהם לבית הספר, כך עולה מסקר שבוצע בהזמנת המרכז להגינות בישראל, בראשותם של הפרופ' אבי דגני וד"ר ריטה דגני, באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה.

מממצאי הסקר עולה כי כ-95% מהנשאלים בסקר העידו על עצמם כי הם מדווחים אמת, אך כ-70% סבורים שיותר מרבע מההורים ידווחו על תוצאה שלילית גם אם לא ביצעו כלל את הבדיקה. כשליש מהנשאלים סבורים שיותר מ-50% ידווח על תוצאה שלילית גם אם לא ביצעו כלל את הבדיקה, וכ-50% מהנשאלים אף סבורים שיותר מרבע מההורים ידווחו על תוצאה שלילית גם אם ילדם יצא חיובי.

הפרופ' דן אריאלי, ממייסדי המרכז להגינות בישראל, התריע: "ממצאי הסקר מראים כי אנשים רבים חושבים שאחרים התנהגו באופן לא ישר ולא הוגן, והדבר יכול להוביל להתנהגות לא ראויה אצלם". מנהל המרכז לקידום ההגינות בישראל, עו"ד אהוד פלג, הזהיר עוד כי "מהסקר עולה תמונת מציאות חמורה של חוסר אמון."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר