השבוע בכנסת

הושקה השדולה למען החיילים החרדיים

במשכן הכנסת הושקה השבוע (שני) השדולה למען החיילים החרדיים בראשות חברי הכנסת משה קינלי טור-פז ושלמה קרעי (חרדים)

חזקי פריימר | מקודם |
(צילום: באדיבות המצלם)

בכנס היסוד השתתפו אתמול גם שר הביטחון בני גנץ, שר המודיעין אלעזר שטרן ויו"ר הכנסת מיקי לוי. בנוסף, השתתפו גם חברי הכנסת משה ארבל, צביקה האוזר, ענבר בזק ויבגני סובה. בכנס לקחו חלק שלל הגופים הרלוונטיים, בראשם עמותת 'נצח יהודה' שהקימה את הנח"ל החרדי, משרד הביטחון, צה"ל ועוד.

לדברי יוזמי השדולה, היא הוקמה במטרה להוות גשר בין הציבור החרדי לכלל האוכלוסייה. "השדולה תספק מענה לנוער חרדי שאין 'תורתו אומנותו' ותפעל להענקת תמיכה מקיפה לחיילים החרדיים ובני משפחותיהם. מטרת השדולה הינה להגדיל את שיעור המתגייסים בקרב אותו נוער חרדי, לדאוג לשילובם המיטבי בצה"ל תוך שמירה על אורח חייהם ולסייע להם לאחר שחרורם להשתלב באקדמיה ובשוק התעסוקה", נכתב בעקרונות יסוד השדולה.

יו"ר השדולה חה"כ משה (קינלי) טור-פז סיפר למשתתפים: "במוצש האחרונה, נסעתי לחטמר ליד ביתי, פגשתי את פלוגת החיילים החרדים ששומרת לי על הבית, באחד המקומות המורכבים בארץ. הם היו נראים כמו כל פלוגה צבאית במילואים, אבל גם שונים - פיאות, כיפות, ההיאחזות בשבת המלכה וברכות השבוע טוב שליוו אותי בצאתי. הם ביקשו ממני דבר אחד - תמשיכו. המשיכו לדאוג לגיוסם של חרדים לצהל, לעשות את הדרוש לשמירת מצוות, המשיכו לפתוח מסלולים נוספים. אל תחתו ואל תיראו. תנו לנו לשרת את המדינה. יש חרדים בצהל!".

שותפו לראשות השדולה, ח"כ שלמה קרעי מהליכוד אמר: "אם המדינה מחליטה לגייס חרדים, היא צריכה לעשות זאת בלב פתוח ובנפש חפצה, ולאפשר להם לשמור במסגרת הצבאית על אורח חייהם התורני, ולא לנסות להפוך אותם למה שהם לא, ולמה שהם לא רוצים להיות.

קרעי הוסיף, "אנחנו כאן כדי לחזק את החייל החרדי. את החרדי שבחר להיות חייל. לדאוג שילוו אותו מרגע ההחלטה ועד הגיוס, לאורך שירותו ואף לאחר מכן, לאור הקשיים המיוחדים שהוא ניצב בפניהם. כפטריוט, אינני יכול שלא להתכווץ לאור המחלוקת שקורעת את הציבור בגלל הכפייה, ובין עולם התורה המהווה את יסוד קיומנו כעם ישראל, לבין החובה, הצורך והזכות להתגייס".

מנכ"ל עמותת 'נצח יהודה' רס"ן במיל' יוסי לוי הודה לראשי השדולה ואמר, "אני נרגש להיות במעמד כה מיוחד, ושמח לראות את השותפים שיושבים כאן סביב לשולחן שנרתמו ליוזמה שלנו להקים את השדולה הזו, בה לראשונה, כנסת ישראל ביחד עם הוועדה החשובה במדינה, מוקירה את החיילים החרדים האמיצים".

לדברי לוי, "חייל חרדי נדרש להקריב המון כדי לשרת בצה"ל. גם המשפחות המתונות, לא רואות בשירות בצה"ל הצלחה בהשוואה ללימוד בישיבה. אותו חייל, בוחר באומץ גדול, לעזוב הכל בשביל לתרום בגופו ובנפשו, את חלקו לעם ישראל. לעיתים במחיר של התנכרות מהמשפחה, מחיר של להיות חייל בודד. לא חייל בודד עם משפחה בחוץ לארץ, חייל באמת בודד".

לוי שיתף את סיפורו האישי ואמר, "כשהחלטנו אני וחבריי להתגייס, עשינו זאת תוך הקרבה עזה, חלקינו במחיר של התנגדות מהמשפחה מתוך אמונה בתרומה החשובה בצה״ל. ושם, בתוך הקושי, הייתה לנו נקודת אור בדמות מייסד המסלולים החרדים המקורי והאמיתי - הרב בר חיים והרב פוקס עם תמיכתו של דוד הגר, הם הרימו אותנו, חיברו חזרה למשפחה שלנו ודאגו לנו כבניהם ממש".

בסיום הכנס הוענקה תעודת הוקרה לפילנתרופ איש העסקים דיוויד הגר, יו"ר הנהלת 'נצח יהודה' על פעילותו למען החיילים החרדים. שר הביטחון בני גנץ בירך את הגר והודה לו על פעילותו רבת השנים. "אני מודה לידידי דוד על מסירותו ותרומתו האדירה לאורך השנים למען מערך שילוב החרדים בצה"ל", אמר גנץ.

בדברים שנשא בפני השדולה אמר שר הביטחון, "74 שנים חלפו מהקמת מדינת ישראל, הדרך בה שירתנו את המדינה, התאימה ל-70 שנה הראשונות, היום אנחנו נמצאים בסיטואציה בה רק 50% מכל שנתון מתגייסים. זה לא יחזיק מים ל-74 שנים הקרובות, צריכים למצוא את הנכונות, הרצון והשיטה לשכלל את מבנה השירות במדינת ישראל, בו כל אחד יכול לתרום מעצמו משהו לצרכי המדינה. בסיפור הזה יש גם את שירות החרדים, יש חשיבות גדולה לשמירת המסורת היהודית, חשיבות גדולה ללימוד התורה וההעמקה בו, ולצידו, אנחנו צריכים גם את מרכיבי השירות. אפשר וצריך להגיע לאותו מודל שיאפשר לשרת יחד".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר