"מכשולים חמורים נגרמו"

מוכרים טשולנט? רבני ביתר עילית דורשים: "תציגו כשרות"

רבני ביתר עילית דורשים ממוכרי הטשולנט והאוכל המוכן ברחבי העיר - לדאוג לקבלת כשרות מגוף כשרותי מוסמך; הרבנים מוחים על כך שהם פועלים ללא השגחה ונגרמו מכשולים חמורים (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
צלחת טשולנט; אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

רבני העיר ביתר עילית יוצאים הבוקר (רביעי) בדרישה מבעלי החנויות ומוקדי מכירות של אוכל מוכן ברחבי העיר, לדאוג לקבלת הכשר מגוף כשרותי מוסמך, כאשר הכוונה בין היתר היא למוכרי הטשולנט ברחבי העיר שפועלים בעיקר בימי חמישי ושישי.

במודעה מיוחדת עליה חתומים רבני העיר ודייני בית הדין ושפורסמה בעיתונות המקומית נכתב כי "היות ולאחרונה נתרבו בעירנו חנויות ומוקדי מכירה של אוכל מוכן ומבושל, ובפרט בלילי שישי ובערבי שבתות, ללא כל פיקוח והשגחה על הכשרות, ולצערינו כבר הגיעו לבתי הדין כמה מכשולים חמורים שנגרמו מכך".

"ולכן הננו להודיע", כותבים הרבנים, "כי על פי דין כל מכירת אוכל מוכן שאינו ארוז בשקיות עם הכשר, הרי הוא דורש כשרות מוסמכת, ואין לו חזקת כשרות. ועל כן יש לכל בעל עסק מזון לדאוג לקבלת הכשר מגוף כשרותי מוסמך, ואף כאשר המוכרים והמכינים הם יראים ושלמים".

המודעה עליה חתומים רבני ביתר עילית

הרבנים מוסיפים ומבהירים כי החובה היא גם "על הציבור, לא לקנות אלא במקום שיש לו תעודת כשרות מהודרת".

יצויין כי בביתר עילית פועלים מידי שבוע, מזה תקופה ארוכה למעלה מעשרה מוקדים של צ'ונטיות ומכירת אוכל מוכן ומבושל לטובת אלפי תושבי העיר, אשר קונים במקום בין היתר מצרכים לשבת ולשמחות משפחתיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר