"בכל הדורות למדו בעיון"

הגר"ד לנדו מסר שיעור בביהמ"ד של הגר"ש אלתר • תיעוד

ראש ישיבת סלבודקה הגר"ד לנדו עלה לירושלים למסירת שיעור בבית מדרשו של הגר"ש אלתר בו השתתפו המונים • בתום השיעור נפגש הגר"ד עם הגר"ש בחדרו • תיעוד (חסידי)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: שמואל דריי)

המוני בני תורה השתתפו ביום חמישי האחרון בשיעורו של ראש ישיבת סלבודקה הגאון רבי דב לנדו שנמסר בהיכל בית המדרש שבראשות ראש הישיבה הגאון רבי שאול אלתר ברחוב יוסף זיו בירושלים.

שיעורו החריג של הגר"ד יצא לפועל אחר הפגישה עם הגר"ש אלתר במעונו של רבי דב לפני כשבועיים, לצד פגישות עם ראשי ישיבות נוספים בבני ברק, כפי שדווח ב'כיכר השבת'.

השיעור העיוני עסק בסוגיית מתנת שכיב לפי סדר מראי המקומות שחולקו מראש למאות תלמידי ישיבת 'פני מנחם', אברכי הכוללים, שוחרי התורה ולומדיה.

עקב הצפיפות בתוך היכל בית המדרש, צבאו על הפתחים והקומות העליונות המוני אברכים ובחורים שצפו בשיעור בשידור חי באמצעות מסכי ענק שהוצבו מבעוד מועד על ידי גבאי בית המדרש.

בתום השיעור העיוני מסר ראש הישיבה הגר"ד לנדו דברי חיזוק בעניין לימוד התורה: "זכיתם ללמוד תורה קמי הדרת כבוד ראש הישיבה. כי הם חיינו ואורך ימינו, לא צריך להגיד לכם, זה דבר פשוט, מה החידוש. וזה הכול, מכל הצדדים, ככה היה כל הדורות, כי הם חיינו, יותר בעמל, יותר בעיון, כמו שגדולי ישראל, איפה שהיו, ככה למדו, כל אחד יכול לצטט מגדולי ישראל, ואז יש גם והערב נא, זה נעים, מותר לשמוח עם זה. האבני נזר בהקדמה לאגלי טל אומר שזה מותר, לא כמו אלו שאומרים שאסור ליהנות. והשם יעזור שנוכל כולנו ללמוד תורה כמו שצריך".

בתום השיעור נועדו ראשי הישיבה בחדרו של הגר"ש הסמוך לבית המדרש.

צפו בתיעוד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר