הצדק נעשה

כתב אישום נגד השוטרים שתקפו את חיים מזרחי

חודשיים אחרי המעצר שעורר סערה, קצין ובלש במשטרת ירושלים הואשמו בתקיפת הנער החרדי הצעיר חיים מזרחי בירושלים • מזרחי עצמו פרץ בבכי זמן קצר אחרי התקיפה: "לא יכול להביט עליכם בעיניים" (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
מזרחי אחרי מעצרו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

קצין ובלש במשטרת ירושלים הואשמו היום (שני) בידי מח"ש בתקיפת הצעיר החרדי חיים מזרחי, במהלך מעצרו לפני כחודשיים בשכונת גאולה בירושלים. כזכור, מעצרו של מזרחי, שלווה במכות ותוך ניסיון תפירת תיק, עורר סערה גדולה ברחבי הארץ.

מזרחי נעצר במהלך הפגנה שנערכה בירושלים בתחילת חודש שבט, כנגד חנות סלולר ללא תעודת כשרות. ‏בלשים משטרתיים עצרו אותו באלימות מזעזעת וחסרת כל פרופורציה, כאשר 'כל חטאו' היה שהעז להעיר לבלש בניידת, שהוא פגע ברכב אחר.

כעבור יממה הובילה המשטרה את מזרחי לבית משפט, וטענה, שהוא השתתף בהפגנה ותקף שוטר. השופטת לעומת זאת שחררה אותו ללא שום תנאי והעבירה ביקורת קשה וחריגה על התנהלות המשטרה.

"הם שוב הכו אותי ללא אבחנה. הם אפילו לא נתנו לי ללכת לשירותים, למרות שלא עשיתי כלום", סיפר מזרחי ל'כיכר השבת', על מה שעבר עליו בתחנת המשטרה לאחר שנעצר. באותו ערב הוא איבד את הכרתו ופונה לבית החולם הדסה עין כרם.

כעבור מספר ימים נחקרו הבלשים שהיו מעורבים במעצרו במח"ש. טרם חקירת הבלשים במח"ש, חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים אספו מצלמות אבטחה ממקום האירוע. במח"ש ניסו לבדוק כעת מה קרה עם חיים בניידת הבילוש בדרך לתחנה ובתחנה עצמה. היום, כאמור, הוגש נגד הבלשים כתב אישום.

כתב האישום שהוגש היום מייחס לנאשמים ביצוע עבירות של תקיפה. לקצין הבילוש אף מיוחסת עבירה של שיבוש מהלכי משפט. החקירה נוהלה על ידי צוות ירושלים במחלקה לחקירות שוטרים.

זמן קצר לאחר התקיפה שחזר מזרחי את התקרית תוך שפורץ בבכי ומטלטל את חברי הוועדה לביטחון פנים בכנסת. "אני לא יכול להסתכל עליכם בעיניים. אתם רעים", אמר מזרחי, "אף אחד לא מרגיש מה שאני חווה, רק אמא שלי והרב שמדבר איתי ב-4 בבוקר. אני לא יכול לצאת לשיעור תורה, או לשיעור פסיכולוגיה. אני מפסיד שיעורים. זה לא מגיע לי.

"השוטרים שהרביצו לי צריכים לשים את המפתחות אצל מפכ"ל המשטרה. גם לא ביקשו סליחה. אני לא נרדם בלילה. אני לא צריך לפחד. אני בנאדם שעוזר. לא עשיתי להם כלום".

ממשטרת ישראל נמסר: "עם פתיחת החקירה ולאחר בחינת חומר הראיות במחלקת משמעת, הוחלט כי הקצין יורחק מעבודה עם קהל, והשוטרים המעורבים באירוע, ישובו לעבודה. כתב האישום אשר הוגש היום טרם התקבל במחלקת משמעת. מיד עם קבלתו יוזמנו הקצין והשוטר הנוסף לשימוע לצורך שקילת המשך שירותם בחיל, כמקובל במקרים בהם שוטר מועמד לדין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר