רגע מצמרר בין הפגזות

"אבל מה איתך הרב?" שאל הנמלט מקייב בשבת

לא נותרה ברירה, והיהודי החליט בעיצומה של השבת לברוח מקייב. הרב ניגש לרכב, שלף את המפתח והביא ליהודי. הלה נותר המום, "אבל מה יהיה איתך?" שאל. זה מה שהשיב הרב (חרדים)

שלמה מן | כיכר השבת |
זירת קרבות בקייב (צילום: רשתות חברתיות, לפי סעיף 27)

הרב פנחס וישצקי, הוא משלוחי הרבי מליובאוויטש בקייב ומכהן כרב של קהילה יהודית בעיר הגדולה. בעבורו המלחמה באוקראינה היא שחזור של סרט אימה מלפני שמונה שנים. ב-2014, בעת הקרבות באזור דונייצק ולגנסק, הפעיל הרב קהילה יהודית בדונייצק ונאלץ להימלט ממנה. כעת רבים מאנשי קהילתו נמלטים בפעם השנייה.

הרב בימים אלה נותר מאחור, דואג ליהודים שעדיין נותרו בעיר. אחיו, הרב זלמן וישצקי משוויץ, שיתף היום בסיפור שאירע עם אח שלו בשבת האחרונה.

"בשבת היה מנין יפה, בבית הכנסת בקייב, היה אפילו קידוש, אבל הם היו כולם דרוכים עם אצבע על הדופק, מחכים לידיעה שיש דרך לצאת העיר", תיאר האח. "קייב מותקפת, טיל טועה יכול כל רגע שה׳ ישמור וחס ושלום.

"אחרי הקידוש של שבת מברכין כמנהג חסידים התברר שיש דרך לשמונה משפחות לצאת. הרב מזרז אותם, תומך, ובעצם מעשיו נותן את ברכתו ליהודים שלו, שומרי שבת קדושים וטהורים להיכנס לאוטו, להתניע ולצאת לדרך בעצם יום השבת".

זה מה שהתרחש בהמשך" "אחד היהודים הנמלטים שב ואומר ׳רעבע, אין לי דלק, המיכל שלי ריק׳. אין איפה לקנות דלק בימים טרופים אלו.

"הרב, אחי בכורי, הרב פנחס וישצקי לא מהסס, הולך למקומו מוציא תחת הסטנדר מפתחות ואומר: "באוטו שלי יש מיכל מלא, תעביר את האשה ואת הילדים וצאו לדרך".

"ומה איתך רעבע?" שואל הלה.

"אני כבר אסתדר, נישט שבת גערעט. גוט שבת" - - -"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר