מהומה חריגה בכנסת

"אתה משוגע", הטיח ח"כ רוטמן ביו"ר מיקי לוי

אירוע חסר תקדים בכנסת: יו"ר הכנסת מיקי לוי נכח בעימות בין רוטמן וסטרוק לאורבך, והחליט להוציא את רוטמן גם מאחורי הקלעים של המליאה • הציונות הדתית: "התנהגות ברוטלית שמדרדרת את הכנסת" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
המהומה ב'פרסה' (צילום: מורן אזולאי, ynet)

מהומה חריגה בכנסת: עימות חריג פרץ הבוקר (רביעי) ב'פרסה' שמאחורי מליאת הכנסת, מקום התכנסות חברי הכנסת למנוחה בין הצבעות, כשחברת הכנסת אורית סטרוק מהציונות הדתית, ויו"ר מפלגתה בצלאל סמוטריץ', החלו לצעוק על ח"כ ניר אורבך מימינה.

ע"פ העדויות מהשטח, יו"ר הכנסת מיקי לוי הורה להוציא את השניים מהפרסה, ובמהלך העימות - שהתפתח לצעקות - לוי אף דחף את שמחה רוטמן.

במהלך העימות בין השניים, אחד הסדרנים חטף מכה, בטעות, ונפל. יש לציין כי החלטת יו"ר הכנסת להוציא ח"כ מה'פרסה' היא דבר שלא זכור בתולדות הכנסת.

בתיעוד מהמהומה שפרסמה מורן אזולאי ב-ynet, נראה ח"כ רוטמן צועק על מיקי לוי: "צוף שאתה. איבדת את השכל שלך. משוגע. אתה לא תאיים עליי". בתגובה, אמר יו"ר הכנסת בזעם: "הוא לא יגיד לי משוגע".

הרקע לעימות היה מעצר של שמונה תושבי חומש הלילה, שהיה עוד דרך של הציונות הדתית לתקוף את ימינה על פועלה, והצעקות החלו כשאורבך יצא להתפלל תפילת שחרית, במהלך הפיליבסטר הארוך על חוק הגבלות כהונת ראש הממשלה לשמונה שנים.

סטרוק צעקה לאורבך: "אני נגדכם, אתם חבורה של אפסים! אורבך אתה אפס!". אורבך מצידו ענה: "איך את מדברת? ויתרת לגמרי על התורה".

הציונות הדתית מסרה בעקבות האירוע: "ההתנהגות הברוטלית של מיקי לוי הבוקר במליאת הכנסת היא עוד שיא שנשבר. הרמת ידיים וגירוש חסר תקדים של חברי הכנסת סטרוק ורוטמן מהפרסה רק כי אמרו משהו שלא מצא חן בעיניו הם בריונות לא חוקית, חצופה ומסוכנת, שמדרדרת את מעמדה של הכנסת".

ח"כ שמחה רוטמן אמר כי "תפקיד יו"ר הכנסת זה תפקיד ממלכתי. בניגוד למיקי לוי מעולם לא התקרבתי לאיש באופן מאיים. מיקי לוי ניגש לריב איתי בלי סיבה. מפלגת יש עתיד החליטה לעשות דה-לגיטימציה למפלגת הציונות הדתית ולמחנה הלאומי כולו. הבריונות בה נקט חה"כ מיקי לוי היא חלק מאותה מתקפה מתואמת. כאשר דיברתי בפרסה לא דיברתי על הפנסיה התקציבית שלי אלא על המעצרים הלא חוקיים שמשטרת ישראל בשליחות הממשלה הרעה הזו בצעה הלילה בחומש. מיקי לוי לא סותם לי את הפה. מיקי לוי מנסה לסתום את הפה לציבור אותו אני מייצג ולזה לא אסכים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר