למנהיגים | פרסום ראשון

רבה של רוסיה: "מרגיש את הכאב, צריך שלום ואחדות"

רבה של רוסיה, שיגר היום אגרת מיוחדת בה הוא פונה בקריאה נרגשת אל ראשי הדתות השונים; "אני מעודד את כולם להתפלל על השלום, אבל זה לא מספיק. כעת ה' מצפה מאיתנו שכל מאמין יעשה כל שביכולתו להציל חיי אדם" (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הרב בערל לאזאר עם פוטין (צילום: דוברות נשיא רוסיה)

פרסום ראשון: הפלישה הרוסית לאוקראינה, רבה של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, הנחשב למקורבו של נשיא רוסיה פוטין, יצא היום (רביעי) באגרת מיוחדת למנהיגי הדתות ברחבי העולם.

בפתח האגרת נכתב: "בלב כל דת עומדת הידיעה, כי כולנו בנים לא-ל אחד, ואם כן כולנו אחים. אכן, אנו אנשים שונים, יכולות להיות לנו השקפות שונות לחלוטין בנושאים רבים, אך בדבר אחד עלינו להיות מאוחדים: חובתנו לבוראנו ולשאיפה בכל כוחנו להבנה ולכבוד הדדי, ובשום מקרה לא להניף חרב על צוואר אחינו. אחד היסודות העיקריים של אמונה בא-ל אחד הוא, האמונה שכל סכסוך יכול וצריך להיפתר רק באמצעים שלווים ומקובלים".

עוד כתב הרב: "אחד משמותיו של הבורא, כפי הידוע ביהדות הקדושה, הוא "שלום". זו המטרה שהקב"ה משמיע לנו מדי יום, ועליה אנו חוזרים כמה פעמים ביום בתפילותינו. אבל היום המצב שונה ונורא, כל יום מגיע מידע משותפינו הרבנים באוקראינה, על מה שקורה אצלם".

"אנחנו מרגישים את הכאב של אחינו", הוסיף הרב וכתב - "של כל אזרחי אוקראינה, לא משנה לאיזו אמונה הם שייכים. אני מעודד את כולם להתפלל על השלום, אבל זה לא מספיק".

הרב כתב עוד: "כעת ה' מצפה מאיתנו שכל מאמין יעשה כל שביכולתו להציל חיי אדם. אני עצמי מוכן לכל תיווך, מוכן לעשות כל שביכולתי, ואפילו יותר, רק כדי שהרובים ישתקו והפצצות יפסיקו להתפוצץ. אבל עכשיו זה הזמן לפעולה משותפת. לכן, אני פונה לכל המנהיגים הדתיים - באוקראינה, ברוסיה, באירופה וביבשות אחרות - בקריאה להתאחד לשלום. אנו, נאמנים לבורא העולם בלבד ומחוייבים להשתמש בהשפעה שלנו, בכל האפשרויות שלנו כדי לעצור את הטירוף, כדי שלא ימותו יותר אנשים. זוהי חובתנו הקדושה למי שברא את כולנו ונתן לנו חיים בעולם הזה. בואו נעשה את זה - והקב"ה יעזור לנו".

יצוין, כי אגרת זו באה במקביל למאמצים רבים שהקהילות היהודיות ברחבי רוסיה, משקיעות למען הפליטים שהגיעו אליהן, בהענקת מקום מחסה, מזון ובגדים רבים, מתוך תקווה לשלום אמיתי ולגאולה הקרובה במהרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר