סוער במליאה

החרדים ניצחו: החוק לשינוי הגוף הבוחר נפל

ח"כ ניר אורבך מימינה לא תמך בחוק של 'יש עתיד' המבקשת להכניס שינויים בתהליך בחירת הרבניים הראשיים לישראל והחוק נפל • ש"ס: "ליהודים הייתה אורה ושמחה" (פוליטיקה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הריקודים במליאה (צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

ניצחון לאופוזיציה ומבוכה נוספת לקואליציה: מליאת הכנסת דחתה הערב (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק המבקשת לקבוע מספר שינויים בתהליך בחירת הרבניים הראשיים לישראל, כגון שינוי הרכב החברים באסיפה הבוחרת, עריכת בחירות גלויות במקום חשאיות וקביעה כי אדם חייב לכהן כדיין כדי להיות מועמד לתפקיד הרב ראשי לישראל.

ההצעה, שהגיש חבר הכנסת משה קינלי טור פז מיש עתיד, נפלה לאחר מהומה במליאה, מכיוון שחבר הכנסת ניר אורבך אמר בתחילה כי הוא לא משתתף בהצבעה - ואז, כשאולץ להצביע בעד, הייעוץ המשפטי של הכנסת פסל את הצבעתו וההצבעה לא זכתה לרוב.

בעקבות תוצאות ההצבעה, ביש עתיד זעמו על ימינה, ואיימו שיפילו את הצעות חברי הכנסת של ימינה ביתר ההצבעות שנותרו הערב.

בש"ס טענו שיו"ר המפלגה אריה דרעי, שנמצא בקשר אדוק עם חברי הרשימה המשותפת, שכנע אותם להתנגד או להתקזז בחוק ולא להימנע, כפי שתכננו מלכתחילה, וחגגו: "ליהודים הייתה אורה ושמחה. הציבור בישראל רואה בחוש כיצד כל החוקים להרס היהדות זוכים למפלה שלא כדרך הטבע. לממשלה הזו שחרתה על דגלה את מחיקת הזהות היהודית אין סיעתא דשמיא".

יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני, הגיב: "אנו מודים לקב"ה שהחוק שתוכנן לחסל את מוסד הרבנות נפל. ככה זה כשאין להם סיעתא דשמיא!".

יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ יעקב ליצמן, מסר: "ליל ראש חודש אדר ב' ועם ישראל מתחיל להרגיש 'ונהפוך הוא'. עוד אבן בחומת ממשלת הזדון הרפורמית קרסה היום, ברצף כשלונות מפוארים של הקואליציה הזו, בזכות מאבק עיקש של נציגי יהדות התורה וש"ס, יחד עם כל סיעות האופוזיציה. לשמחתנו, החוק להרס הרבנות הראשית נפל ונסיון הפגיעה במסורת ישראל לא צלח להם, הפעם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר