תיעוד מיוחד

"צעקתי עליהם 'אליהו הנביא'"; ברית המילה המרגשת באודסה

המוהל עוכב בגבול 5 שעות, התחיל לצעוק עליהם "אליהו הנביא" ושוחרר • באודסה שבדרום מזרח קייב נערכה ברית המילה המרגשת בצל המלחמה • המוהל מספר ל'כיכר' (חרדים)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
ברית המילה באודסה (צילום: איחוד הצלה)

תיעוד מרגש ב'כיכר השבת': המוהל הרב נפתלי כהן מישראל, טס בסוף השבוע האחרון לעשות ברית מילה לתינוק בן 8 ימים בעיר אודסה שבאוקראינה, שכמעט נצורה בעקבות הלחימה עם רוסיה.

המוהל עוכב במשך שעות ארוכות בגבול על ידי משמר הגבול האוקראיני, לאחר שגילו את כלי הברית והאבקות. אולם אחרי פעילות מאומצת מול גורמי הממשל המקומי הוא שוחרר והמשיך בדרכו, לערוך את הברית, בקהילתו של הרב שלמה בקשט באודסה, בה נשארו מניין יהודים.

בשיחה עם 'כיכר השבת' מספר המוהל הרב נפתלי כהן: "זאת הייתה דרמה מטורפת, כמעט קפאתי למוות כשעצרו אותי בגבול במשך 5 שעות, אחרי שראו את הסכין והאבקות הם רצו לאזוק אותי ולקחת אותי לבית מעצר - פתאום התחלתי לצעוק עליהם 'אליהו הנביא' והם שחררו אותי, ניצלתי בנס".

אחיו, הרב הלל כהן מרבני קייב, שהתבקש לארגן את הברית, סיפר בשיחה עם 'כיכר השבת': "לאחר שעשרות מוהלים לא הסכימו לצאת לדרך הארוכה והמסוכנת. הסכים אחי נפתלי לטוס בטיסת החילוץ של 'איחוד הצלה' שחזרה ריקה מתל אביב לקישינב, אני מצדיע לו, שלוחי מצוה אינן ניזוקין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר