20 שנים לייסוד הישיבה

בישיבה של 'מסיימי הש"ס' הכניסו ספר תורה • צפו

20 שנים לאחר שהוקמה ישיבת 'חכמי ירושלים' - המוכרת בזכות סיומי הש"ס של בחורי הישיבה, נחגגה הכנסת ספר תורה להיכל הישיבה בבית שמש, בראשות גדולי ישראל • תיעוד (ישיבות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
מרן הגר"ח קנייבסקי בכתיבת אות לספר התורה (צילום: נפתלי לרר ודוד מנדלסון)

בישיבת חכמי ירושלים בראשותו של הגאון רבי שניאור פוטש, השוכנת כיום בבית שמש, הכניסו בסוף השבוע האחרון להיכל הישיבה, ספר תורה מהודר שנתרם על ידי מספר נגידים ובוגרי הישיבה, לאחר מעמד הכנסת ספר התורה, נערכה במקום סעודה מפוארת.

לקראת המאורע, הגיעו רבני הישיבה לבתיהם של גדולי ישראל והתקבלו בחביבות גדולה, בין היתר הגיעה המשלחת הכבודה, לבתיהם של; מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, הגרי"ג אדלשטיין, הגר"ב פוברסקי והגר"ש שטיינמן. ראשי הישיבה הביאו איתם ספר 'חבורות' מיוחד שנכתב על ידי תלמידי הישיבה בזמן חורף האחרון על הסוגיות הנלמדות בישיבה.

גדולי ישראל עיינו ב'חבורות' והביעו קורת רוח מהשקיעות של הבחורים בלימוד, דבר הניכר מהחידושי תורה שכתבו בחורי הישיבה.

בהכנסת ספר התורה שיצאה מביתו של ראש הישיבה, הגר"ש פוטש, להיכל הישיבה, השתתפו ראש ישיבת עטרת ישראל הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, הראש"ל הגאון רבי יצחק יוסף, הגאון רבי יהודה ברייטקופף, אב"ד התפוצות ומרבני שכונת הר-נוף, הגאון רבי שלמה זלמן פרלשטיין מרבני העיר בית שמש, אב"ד פ"ת הגר"י לרר, הגר"א רבינוביץ, ראשי ישיבות, רבנים, אישי ציבור וקהל רב.

בתום המעמד הגדול, קיבלו על עצמם בחורי הישיבה, להוסיף שעות לימוד לקראת חג הפורים וימי 'סוף הזמן' הממשמשים ובאים בכדי לשמור את רגעי ההתעלות לשבועות נוספים.

תולדות הישיבה

לפני עשרים שנים בסלון רחב ידיים בשכונת רחביה הוקמה ישיבת 'חכמי ירושלים'. הסלון היה שייך לאלמנת הגר"ח צימרמן, תלמידו המובהק של הגרב"ב ליבוביץ' ראש ישיבת קמניץ והגר"מ סולוביצי'ק, שהקים ישיבות וכוללים בארץ ובארצות הברית.

נכדו הגדול, הגאון רבי שניאור פוטש, שהיה אז אברך צעיר, החל למסור שיעורים בסלון ביתו של הסבא כהמשך לשיעורים שנמסרו על ידי הסבא בחיי חיותו באותו סלון, ומהר מאד פשטה השמועה בהיכלי הישיבות על העילוי הצעיר וסלון הבית התמלא מהר מאד בעשרות צורבים צעירים שזכו לקבל את שיטת הלימוד של הסבא הגדול שהותיר אחריו יצירות תורניות שכבשו את כותל המזרח של עולם התורה.

אחרי כמה שנים, שסלון הבית צר היה מלהכיל את הבאים, החלה הישיבה לעבור בין מבנים עראיים בירושלים, עד שהגיעה למשכן הקבע שלה בבית שמש - שם היא בונה בימים אלה את בניין הישיבה.

לפני שנים ספורות, נפתחה גם ישיבה קטנה בשם 'אור אפרים', כולל אברכים המיועד לבוגרי הישיבה ושיעורים קבועים בהם משתתפים בני תורה רבים ששמעו על שיטת הלימוד הייחודית ורוצים לקבל כלים חדשים לפצח את סוגיות הש"ס.

ראש הישיבה, הגאון רבי שניאור פוטש, יחד עם הצוות של הישיבה, התפרסמו בעולם הישיבות כמי שמשקיעים את נפשם בכל תלמיד - בדרך ייחודית ומקורית - ומעמידים בני תורה מופלגים היודעים את התורה כולה בעיון ומתוך חתירה "לאסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר