בשכונה החרדית

תוך שניות, מול עיני עוברים ושבים: פורצים לרכב - ונעלמים

סרטון שצולם הלילה במודיעין עילית תיעד: פלסטיני פורץ לרכב ללא חשש ובורח • איך נעצר בסוף? • וגם: תיעוד בלעדי מפעילות השומרים, על ההצלחות והכישלונות • תחקיר (בארץ)

משה מנס | כיכר השבת |
הפריצה למכונית (צילום: מצלמות אבטחה)

השעה המופיעה בסרטון האבטחה של הבניין בשכונת ברכפלד היא תשע בערב. ברחוב נראים עוברים ושבים, כשלפתע אדם עם כובע מצחייה ניגש לרכב מדגם יונדאי טוסון ומתעסק עם הנעילה. האורות נדלקים. הוא פותח את מכסה המנוע ומתעסק שם עם משהו ותוך שניות נוספות נכנס לרכב ונמלט מהמקום עם הרכב.

ב-21:17:33 הוא הגיע, ובשעה 21:19:15 הוא כבר מתחיל בנסיעה. תוך כ -2 דקות הרכב נגנב, כאשר בסרטון ניתן לראות את העוברים ושבים שלא שמים לב שבסמוך אליהם מתרחשת גניבה.

פנינו אל בעל הרכב, לשאול אותו לגבי האירוע.

שלום וברכה הרב יהודה ברונר. ספר לי מה קרה?

הייתי בבית, התקשרו אלי מאיתוראן שמישהו מתעסק במחשב של הרכב. הלכתי לחלון ואני באמת רואה שהרכב לא נמצא. הוא שאל כמה פרטים ותוך 5 דקות הודיע לי שעצרו אותו בין הכניסה לעיר למחסום. במשטרה לא תפסו את הגנב שהצליח לברוח, אבל תפסו את הרכב. כנראה שהם לא רוצים לתפוס את הגנבים עצמם.

החזירו את הרכב?

עדיין לא. אתמול בלילה נסעתי לתחנת משטרה ואמרו לי שרק בבוקר יגיעו חוקרי מז"פ ויבדקו את הרכב. בנתיים לא נוגעים בו. זה חתיכת כאב ראש, אני חשמלאי וכל הכלים נמצאים ברכב, ככה שגם הלך יום עבודה.

איך ההרגשה, תחושת הביטחון?

על הפנים, תחשוב שמסתובב כאן אדם בערב בלילה וככה מול אנשים מעלים רכבים. אגב, למרות שבסרטון מופיע שזה היה ב9 אבל השעה במצלמה לא מדויקת. זה היה בסביבות השעה 11.

תודה רבה.

חייבים להוסיף שזה לא המקרה היחיד, לאחר שבעבר דיווחנו על גל פריצות לעיר, בשנה האחרונה ישנה ירידה דרסטית במקרי ההתפרצויות לעיר, אך בחודש האחרון המספרים שוב מזנקים. הסיבה לירידה היא פעילותם הברוכה של ארגון השומרים כאשר רק בשבת האחרונה נתפס בשכונת ברכפלד גנב בין מיעוטים. בשיחה עם אחד המתנדבים הוא מספר כך: "בליל שבת פרשת צו, בשעה 2:45, זיהה המתנדב שעקב אחרי המצלמות 3 חשודים חודרים מכיוון ההר לתוך שכונת ברכפלד. עקבנו אחריהם ובמקביל הזעקנו את כוחות הביטחון. הצליחו לתפוס פלסטיני אחד, שניים ברחו"

והנה מקרה נוסף, בו כותב השורות היה מעורב. ישבתי בליל פורים לצפות במצלמות האבטחה, בשעה 1 הבחנתי בדמויות חשודות על הגדר, הם תצפתו על העיר לכיוון שכונות גרין פארק, חפציבה ולכיוון שכונת נאות הפסגה. במשך כל הלילה אני ומתנדבים נוספים היינו ערים במעקב אחריהם עד לשעה 4 בה הם טיפסו פנימה אל העיר עם כלי פריצה.

מספר מתנדבים מיהרו לחסום את נתיבי הבריחה דרך תעלות המים ודרך גדר הביטחון הפרוצה אשר מאחוריה עמד רכב המילוט, כאשר מהצד השני הגיעו כ10 מתנדבים ללכוד אותם יחד עם כוחות הביטחון שעודכנו. לצערנו בגלל תוואי השטח הם הצליחו להימלט, לא לפני שפרצו למחסן כלי עבודה. עד הבוקר חיפשנו אחריהם, יחד עם מתנדבי השומרים מהשכונות השונות וחברי כיתת הכוננות שבאו לתת יד.

פניתי לאחד המובילים בהפעלת ארגון השומרים בעיר, הוא ביקש להישאר בעילום שם. מה עם הביטחון המקומי? העירייה? הצבא והמשטרה?

"אני חייב לאמר תודה לרב גוטרמן שעוזר, תמיד אפשר יותר אבל בגדול הוא תומך ועוזר ואין ספק שגם במקרה שאתה היית בליל פורים וגם במקרים רבים נוספים, הצלחנו למנוע גניבות ועוגמת נפש, שלא לדבר על כך ששנה שלימה היה שקט בעקבות תפיסות שהיו לנו בעבר בהם פירקנו לגנבים את הצורה. זה מרתיע אותם, הם יודעים שאנחנו מחכים להם ועדיך להם פשוט ללכת לכפר אורנים או מודיעין, שם אין שומרים.

עד כדי כך?

"כן, הביטחון המקומי, הסיור או המשטרה פשוט לא יעילים. הם לא רואים ולא שומעים וגם אם קורה משהו עד שהם מגיעים. אנחנו שמחים לעבוד אתם בשיתוף פעולה, להגיד להם מה לעשות העיקר שלא יפריעו. גם המשטרה בעניין, הם אומרים לנו במפורש שאין להם כוח אדם והם שמחים בפעילות שלנו. תכלס אין כמו אדם ששומר על הבית שלו."

ומה עם הגדר?

"חחח, תגיד מוישי אתה שואל ברצינות? מי כמוך יודע שאין שום גדר ושום נעליים. כל אחד שרק ירצה יכנס, הם נכנסים כל יום לעבודה. אפילו המחסום בסמוך לעיר זה עבודה בעיניים יש ליד זה פרצה ומחכים שם אוטובוסים לכל מי שעולה לירושלים, אבל זה בכוונה ככה, מעלימים עין. הבעיה שבנושאי הפשיעה הכלכלית זה פוגע בנו וחס וחלילה שזה לא יגמר באסון לאומני".

(צילם הבוקר רובי, מהשומרים נאות הפסגה. בסרטון: תעלות המים פרוצות)

אז מה קרה בחודש האחרון?

לא יודע, אולי הם חושבים שנרדמנו, באמת קצת הורדנו פרופיל, קשה למצוא מתנדבים ללילה לילה, אבל אני באמת קורא לתושבים לבוא ולהתנדב. אולי זה משעמם לצפות במסכים שעות על גבי שעות, אבל פעם בחודש לכמה שעות זה חובה. כמו כן אנחנו יכולים להעזר בעוד עזרה של העירייה ותרומות של אנשים ברכישת ציוד. פנסים, משקפות לראיית לילה, מצלמות, תחזוקת החפ"ק, תחזוקת הכלבים ששומרים על החפ"קים ומרתיעים את הערבים, העירייה עוזרת אבל חייבים עוד.

למה יש 3 ארגוני שומרים בעיר אחת?

כי טכנית זה יותר קל, כל שכונה עם האנשים שמתנדבים בה, אבל בגדול כולם עובדים יחד, אם יש מקרה באים מיד מכל העיר לעזור. היה מקרה בו רובי מנאות הפסגה הגיע בחמש לפנות בוקר לתת מענה במקרה שהיה בשכונת חפציבה, שם אחד המתנדבים דיווח על דפיקות, כאשר בפועל זה התברר שזה אישה שהתעוררה מוקדם ודפקה שניצלים. אמיתי לגמרי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר