בצל המלחמה

בעיר הולדתו של זלנסקי: חגיגת הכנסת ספר תורה מרגשת

חגיגה מרגשת של הכנסת ספר תורה התקיימה בעיר קריבוי רוג במרכז אוקראינה, שבה נולד הנשיא ולדמיר זלנסקי, בצל המלחמה • הרב: "אף אחד לא ינצח הרוח שלנו" • תיעוד (עולם)

שלמה מן | כיכר השבת |
הכנסת ספר תורה (צילום: הקהילה היהודית קריבוי-רוג)

בצילה של המלחמה העקובה מדם באוקראינה: כ-200 מיהודי העיר קריבוי-רוג שבמחוז דנייפרופטרובסק באוקראינה חגגו בסוף השבוע הכנסת ספר תורה מרגשת.

קריבוי-רוג היא מרכז תעשיית הפלדה הגדול ביותר במזרח אירופה ועד המלחמה הנוכחית התגוררו בה קרוב ל-650 אלף נפש, בהם אלפי יהודים.

האדם המפורסם ביותר שיצא ממנה הוא נשיא אוקראינה הנוכחי, וולודימיר זלנסקי היהודי. אביו של הנשיא, פרופסור אולכסנדר סמיונוביץ' זלנסקי, נמנה עם חברי הקהילה היהודית בעיר עד שעזב את העיר בחודשים האחרונים. הנשיא זלנסקי עצמו ביקר בעבר כמה פעמים בבית הכנסת המקומי והיה בקשר עם חברי הקהילה.

ספר התורה הוכנס לבית הכנסת "שטרן שולמן" בעיר, למרות החשש מהמלחמה והעובדה שאנשים ממעטים לצאת מהבית.

שליח חב"ד הרב לירון אדרי, שנשאר בעיר יחד עם בני הקהילה, אמר כי "הספר מוקדש להגנה על האזור, תושביו והשלום באוקראינה. למרות הכל, אף אחד לא ינצח את הרוח שלנו".

כזכור, ימים אחדים לפני המלחמה הוכנס ספר תורה גם בעיר דנייפרו הסמוכה. הרב מאיר סטמבלר, משליחי חב"ד בדנייפר, סיפר: "בסיוע שלוחי חב"ד קהילות יהודיות ממשיכות לנהל שגרת חיים עד כמה שניתן, כמו הכנסת ספר התורה המרגשת הזו. אנחנו נערכים לקיים סדרי פסח בכל רחבי המדינה, עד כמה שניתן, בתקווה שאת חג הפסח הקרוב נחגוג בירושלים הבנויה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר