הצהרה משותפת

בנט נגד עמדת ארה"ב: "מקווה שארה"ב תשמע את הקולות"

ראש הממשלה נפתלי בנט ומזכיר המדינה של ארצות הברית אנתוני בלינקן בהצהרה לכלי התקשורת, בתום פגישתם היום בירושלים. 'כיכר השבת' העביר את ההצהרה בשידור חי (מדיני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: לע"מ)

ראש הממשלה, נפתלי בנט, נפגש היום (ראשון), עם מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, במשרד ראש הממשלה בירושלים. בסיום המפגש מסרו הצהרות לתקשורת

"מזכיר המדינה, טוני, תענוג לארח אותך כאן בירושלים, ידידי", פתח בנט. "ברוך הבא. הייתה לנו פגישה משמעותית מאוד, למדנו הרבה אחד מהשני. היום הוא יום היסטורי. אנחנו מארחים את "פסגת הנגב" כאן בישראל, בה יתכנסו שרי החוץ של מצרים, איחוד האמירויות, מרוקו ובחריין, ביחד עם ישראל וארה"ב בשדה בוקר, בדרום ישראל, לאירוע חשוב זה.

"אני רוצה להביע כאן את תודתי לך, מזכיר המדינה בלינקן, ולשר החוץ של מדינת ישראל, יאיר לפיד, על התפקיד שאתם ממלאים בפסגה החשובה הזו".

בהמשך אמר בנט: "המזרח התיכון משתנה, והוא משתנה לטובה. אנחנו מטפחים קשרים ישנים ובונים גשרים חדשים. אנו מחדשים את השלום הישן ומטעינים אותו באנרגיה החדשה של הסכמי אברהם. אנחנו עובדים יחד כדי להתגבר על כוחות האופל הישנים, לבנות עתיד חדש שהוא טוב יותר, זוהר יותר ומבטיח להפליא.

"אני רוצה להודות לך על המחויבות האישית שלך להסכמי אברהם ועל מאמציך המתמשכים להצמיח, לטפח ולהרחיב עוד יותר את השותפות האזורית החשובה הזו. הדלתות של ישראל פתוחות יותר מתמיד".

ראש הממשלה התייחס לנושא האיראני ולהסכם הנרקם. "בעולם סוער, ישראל היא כוח של שלום, שגשוג, יציבות, ועשיית טוב. למרבה הצער, ישנם כוחות נוספים באזור שעדיין אלימים והרסניים.

"כפי ששיתפתי אותך זה עתה בפגישתנו, אנו מודאגים מהכוונה להסיר מרשימת ארגוני הטרור את משמרות המהפכה. שלוחותיהם, החות'ים, ביצעו רק בסוף השבוע הזה פיגוע קשה בסעודיה. אני מאוד מקווה שארה"ב תשמע את הקולות המודאגים מהאזור, של ישראל ואחרים, בסוגיה קריטית זו.

"השבוע יחל חודש הרמדאן. הממשלה הזו פועלת רבות לשיפור חייהם של הפלסטינים בגדה המערבית ובעזה. רק היום אישרנו 20,000 פועלים מעזה לעבודה בישראל. נשקיע כמעט 40 מיליון שקלים בשיפור המעברים בין ישראל לרצועת עזה כדי לאפשר תנועה חלקה. אנחנו לא יכולים לפתור הכל אבל יכולים לשפר את חיי האנשים בשטח, והודות גם לעזרה שלכם זה קורה".

באשר למלחמה באוקראינה, אמר בנט: "ישראל עומדת לצד תושבי אוקראינה ותמשיך במאמציה לסייע בהפחתת הסבל ובסיום שפיכות הדמים. שלחנו את הצוותים הרפואיים המובילים שלנו והקמנו את בית החולים השדה המתקדם ביותר בתוך אוקראינה. דווחתי שהם כבר טיפלו במעל 500 מטופלים.

"ברגע זה, רופאים ואחיות ישראלים מסכנים את חייהם כדי להציל חיים של נזקקים - הם טיפלו בלמעלה מ-500 מטופלים עד כה. כמובן שאנחנו עושים מה שאנחנו יכולים, כאשר אנו מתבקשים, כדי לתרום למאמצים לסיים את המלחמה הזו. אנו עושים זאת תוך שמירה על תיאום הדוק עם ארה"ב והשותפים האירופאים שלנו.

"טוני, אנא מסור את תודתי לנשיא ביידן על ידידותו ועל קיום הבטחתו בנוגע לכיפת ברזל שמצילה חיים. ישראל מעריכה מאוד את המחויבות של ארה"ב לביטחונה.

"הברית בין ארה"ב וישראל חזקה כמו תמיד, ולמרות שיש לנו חילוקי דעות - היא נותרת בלתי ניתנת לשבירה. תודה לך ואני מקווה שיהיה לך ביקור פורה ומוצלח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר