תיעוד מרגש

הפליט האוקראיני בן ה-31 הגשים חלום: ברית מילה

קוסטה, יהודי בן 31 שנמלט מאימי המלחמה באוקראינה, גילה בשבת האחרונה את חלומו - "אני רוצה לקיים את מצוות ברית המילה"; הנוכחים שהופתעו מהבקשה - ארגנו לו ברית (חרדי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
קוסטה, לאחר הברית (צילום: הקהילה היהודית במולדובה)

קוסטה בן ה-31 שהתגורר עד פרוץ המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, בחרקיב ונמלט למולדובה שם הוא שוהה כפליט, היה אמור לעבור ברית מילה. אך רק כשברח מהתופת באוקראינה ונקלט בקהילה היהודית של קישינב, הוא זכה להיכנס בבריתו של אברהם אבינו

קוסטה, הגיע לפני מספר שבועות למתחם הקהילה היהודית של קישינב, יחד עם קבוצה גדולה של פליטים יהודים מחרקוב. קוסטה, יהודי בן להורים יהודים, נמצא בדרכו לישראל, אך בשל בעיות בירוקרטיות שמונעות ממנו לטוס ארצה הוא מתעכב במולדובה. כצעיר מוכשר, שנמצא בשיא כוחו, החל קוסטה להתנדב בקהילה המקומית, ולקחת חלק בפעילות הקליטה והסיוע לפליטים.

במהלך סעודת השבת, ביקש חבר 'ועידת רבני אירופה' ורבה של מולדובה הרב פנחס זלצמן שכל אחד מהסועדים יספר על החלטה טובה או על חלום שיש לו. כשהגיע תורו של קוסטה, הוא הדהים את הנוכחים וסיפר שהחלום שלו הוא לעבור ברית מילה.

הרב זלצמן לא בזבז זמן, וכבר במוצאי שבת החל לעבוד על הגשמת חלומו של קוסטה. ואכן ביום ראשון בבוקר, יחד עם רופא חרדי מקומי שגויס להתנדב בקהילה בחודש האחרון ומשמש גם כמוהל, נערכה ברית המילה כדת וכדין בבית הכנסת 'אגודת ישראל' של הקהילה היהודית של קישינב.

נועם גרשון מדבר לאחר הברית שנעשתה לו

בטקס ברית המילה בחר לעצמו קוסטה שם יהודי חדש, ומעתה הוא נקרא: נועם גרשון. "זאת סגירת מעגל מרגשת עבורי, ואני מרגיש שהצטרפתי מחדש לעם היהודי", אמר נועם גרשון – קוסטה לאחר הברית.

לדברי הרב פנחס זלצמן רבה של מולדובה: "בחודש האחרון, אנחנו יודעים הרבה רגעים של עצב וכאב גדולים. וזה היה ללא ספק אחד מרגעי השיא"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר