ימים לפני הפטירה

שר התורה השיב: לסייע ליהודים לברוח מאוקראינה? • צפו

לאחר שנהרג ישראלי באוקראינה, שיגר הרב הלל כהן שאלה למרן שר התורה שאלה - האם בשל הסכנה, רצוי שהוא ימשיך לעבוד בהברחת יהודים מאוקראינה? צפו בתשובת מרן הגר"ח (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
מרן הגר"ח משיב על השאלה (צילום: ללא קרדיט)

ימים ספורים לפני פטירתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, שוגרה אל מעונו שאלה דחופה מאוקראינה, על ידי הרב הלל כהן, מרבני קייב, שעוסק בהרחת יהודים מהמדינה.

השאלה: "יש באוקראינה מלחמה גדולה עם רוסיה. ויש את הרב הלל כהן מקייב, שמסייע ליהודים שנמצאים שם. הוא ביקש לשאול כך - יש הרבה יהודים שרוצים לברוח ולעבור את הגבול, אבל יש בזה חשש סכנה, מכיוון שהשלטונות שם לא מרשים לגברים לצאת מהמדינה, וכבר היה שם מעשה שהרגו יהודי שבא לצאת מהמדינה, האם הוא יוכל לסמוך על שלוחי מצווה אינם ניזוקים?".

מרן הגר"ח: "שיתפלל"

השאלה: "הוא יכול להמשיך ולהבריח יהודים?"

מרן הגר"ח: "כן".

הרב הלל כהן מספר על המצב באוקראינה, אתמול

כזכור לפני יותר משבוע פורסם ב'כיכר השבת', תיעוד בו מורה שר התורה זצוק"ל, לבחורים ולהוריהם, האם לעזוב את המקום הנמצא בסמיכות למלחמה באוקראינה.

השאלה הייתה כך: לפני חודש, נסגרה ישיבה בנובהרדוק בצרפת, ויש הרבה בחורים שלא ורצים לחזור הביתה - לישראל, בשל בעיות של רוחניות. וגם ההורים לא רוצים שיחזרו.

כעת נפתחה ישיבה בפינסק שבבלארוס, אך בגלל המלחמה, ההורים והתלמידים חוששים ללכת ללמוד שם, בגלל הקרבה לאזורי הלחימה, האם יש מה לחשוש?

מרן הגר"ח: "לא צריך לחשוש".

הם שואלים, האם לומר להורים לשלוח את הבנים ללמוד בישיבה?

מרן הגר"ח: "כן".

מה סבא מברך אותם?

מרן הגר"ח: "בעזר ה' יצליחו".

הרב כהן עם אנשי הצבא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר