בביתו | צפו בתיעוד

הגרי"ג בייסוד הישיבה: "תגן על כלל ישראל"

בשורה בעולם הישיבות: אמש נערך מעמד ייסוד ישיבה גדולה חדשה - בביתו של הגאון רבי גרשון אדלשטיין • הגר"ג התבטא בחריפות נגד הממשלה ואמר: "הישיבה תוסיף הרבה זכויות" • צפו (ישיבות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
במעמד ייסוד ישיבת מגדל עוז (צילום: ללא קרדיט)

בביתו של ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, התקיים אמש (שלישי) מעמד ייבוד ישיבה גדולה חדשה - שתקרא בשם - מגדל עוז.

במעמד השתתפו עוד; הגר"ד לנדו, הגרמ"ה הירש, הגר"א פילץ, הגר"ש שטיינמן ונשיא המוסדות הרב אתרוג. ובראשות רבני הישיבה החדשה, בראשות הישיבה יעמוד הגאון רבי ישראל יעקב שמואלביץ והמשגיח יהיה הגאון רבי דורון דוד גולד, ועוד רמי"ם ורבנים תלמידי חכמים מהמזרח המפורסם של עולם התורה.

ראש הישיבה הרב אדלשטיין נשא את המשא המרכזי ואמר: "בין הזמנים כידוע חסר זכות התורה, היו פיגועים ואסונות בנפש בבין הזמנים, בבין הזמנים, למה בבין הזמנים? כי חסר הזכויות, עסק התורה".

"מה זה עסק התורה? אם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי. בלי תורה, יש רבי חיים וואלוז'ינער בנפש החיים, אם היה זמן רגע אחד פנוי מעסק התורה לא היה קיום לכל הבריאה, ומה זה עסק התורה? כל מה שצורך עסק התורה נקרא עסק התורה. יש רמב"ם וכל מעשיך יהיו לשם שמים, הרמב"ם בחיבורו אומר, אם אחד ישן לשם שמים, לצורך תרי"ג מצוות הוא ישן, אז השינה שלו היא עבודה למקום, הוא עובד השם בזה שהוא ישן".

"בין הזמנים יש חיסרון של זכות התורה, ואם עכשיו בבין הזמנים אנחנו פה מתאספים ועוסקים בעסק תורה, בעסק עוד ישיבה, עוד מקום תורה, עוד מקום קדוש שמשפיע קדושה, אז אנחנו עוסקים בתורה, זה נקרא עסק התורה, עסק צורך קיום התורה, צורך עסק התורה, אז בבין הזמנים זה דבר מצוין עכשיו בבין הזמנים שעוסקים עכשיו בעסק כזה שהוא נקרא עסק התורה שזה דבר שמגן על כל כלל ישראל".

ראש הישיבה בירך והוסיף: "בעזרת השם תהיה סייעתא דשמיא, סייעתא דשמיא למקום תורה החדש שיהיה כמו שהזכירו קודם מקום של תורה ויראת שמים ומידות טובות, וזה ודאי הרי זה משפיע על כל הסביבה, על כל הדור זה משפיע, יש חזון איש שאומר באיגרת, שבעל תורה אמיתי יש השפעה ניכרת על הסביבה שלו, אפילו אדם אחד בעל תורה אמיתי, יש השפעה ניכרת, וגם במקומות הרחוקים יש השפעה נסתרת, יש השפעה, כל שכן אם יש ציבור שעוסקים בתורה, שיעסקו בתורה בעזרת השם, בתורה עם יראת שמים ומידות טובות, ודאי שזה דבר שמשפיע השפעה, השפעה ניכרת ונסתרת על כל העולם כולו, על כל כלל ישראל".

"בעזרת השם מן השמים ירחמו שיהיה סייעתא דשמיא למה שאנחנו כולנו חייבים, זכויות לכל כלל ישראל, כל הזכויות, זכויות התורה וכל הזכויות ששייך בעזרת השם".

צפו בתיעוד המעמד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר