הדרמה ליד רמאללה נחשפת

הבריחה, והאיתות לשב"כ: רוצח מלאכי רוזנפלד הי"ד - נלכד

ימים לפני שהוציא לפועל פיגוע ירי בלב ישראל בערב פסח, המחבל שרצח לפני שבע שנים את מלאכי רוזנפלד ופצע שלושה נלכד • כך התנהל המבצע • בנט: "ישראל תגיע לכל מי שמרים יד עלינו" (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
כוח צה"ל הערב בכפר הערבי (צילום: ערבי)

שב"כ התיר הערב (רביעי) לפרסום כי עם העצורים ברשות הפלסטינית נמנה מעאד חאמד, תושב הכפר סלואד ליד רמאללה, כבן 33, פעיל טרור בארגון הטרור חמא"ס, בפעילות של שב"כ בשיתוף הימ"מ וצה"ל.

מעאד היה חבר בחוליית הטרור שביצעה פיגוע ירי מרכב חולף לפני כשבע שנים בסמוך לישוב קידה, במהלכו נרצח מלאכי רוזנפלד ז"ל ו-3 נוספים נפצעו באורח קל-בינוני. מאז הפיגוע היה כלוא בידי מנגנוני הבטחון הפלסטיניים.

לפי הודעת השב"כ, היום התקבל מידע אשר הצביע כי מעאד נמלט ממעצרו ברש״פ. על פי החשד, מטרת הימלטותו של מעאד היתה קידום פיגוע טרור כנגד מטרות ישראליות בטווח הזמן המיידי. עם היוודע דבר בריחתו, הוביל שב״כ מבצע במטרה להביאו למעצר בישראל.

לאחר מספר שעות נעצר מעאד ע"י לוחמי השב"כ, הימ"מ וצה"ל בכפר כובר שבבנימין. במקביל, נעצרו בכפר סילואד מספר פעילים נוספים החשודים בקידום פעילות הטרור יחד עם מעאד אשר הועברו לחקירת שב״כ.

השב״כ עדכן את משפחת רוזנפלד על מעצר המחבל טרם פרסום המעצר. אליעזר רוזנפלד אביו של מלאכי ז״ל אמר על המעצר הערב: "אני שמח מאוד שהוא נתפס לפני שהוא הצליח להמשיך ולרצוח עוד יהודים, אני מאוד נסער, קיבלתי את ההודעה על המעצר מגורמי ביטחון, המעצר של המחבל זאת בשורה משמחת לפני פסח, שש שנים אני מתפלל שהמחבל יעשה את הטעות ויתפס״.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס הערב ללכידת המחבל: "‏שמנו יד על הרוצח של מלאכי רוזנפלד ז״ל. לפני שבע שנים, המחבל המתועב מעאד חאמד ביצע פיגוע ירי על רכב באזור הישוב קידה ורצח את מלאכי רוזנפלד הי״ד ופצע 3 מחבריו, שהיו בנסיעה הביתה ממשחק כדורסל (שי מימון היה אחד הפצועים בפיגוע הנורא).

"‏הוא ברח לאחרונה ממעצרו ברש״פ והיה בדרך לבצע פיגוע נגד ישראלים. כוחותינו, שב״כ, ימ״מ וצה״ל יצאו לפעולה ולכדו אותו, ובכך מנעו פיגוע קשה. כוחותינו עצרו גם חשודים נוספים במעורבות בפיגוע".

בנט חתם: "ידה הארוכה של ישראל תגיע לכל מי שמרים יד עלינו. אין לזה תאריך תפוגה. אני מברך את לוחמינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר