מדבר על הכל

גפני בביקורת על דרעי: "למה הוא מתערב בדברים לא לו?"

גזירות הממשלה; התפוררות הממשלה והרצון להקים ממשלה חדשה בכנסת הנוכחית; המתקפה על סמוטריץ' והזעם על דרעי • יו"ר 'יהדות התורה', ח"כ משה גפני, בריאיון חג מיוחד לישי כהן • צפו (TV)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: מולי הרשקוביץ)

יו"ר 'יהדות התורה', ח"כ משה גפני, מתארח לריאיון חג מיוחד ומדבר על כל הנושאים הבוערים העומדים על הפרק. הטרור שהכה בבני ברק, הסתלקות מרן הגר"ח קנייבסקי זצ"ל ומעמדו בהנהגת מפלגת 'דגל התורה', התפוררות הממשלה והרצון להקים ממשלה בכנסת הנוכחית.

במהלך הריאיון, מותח גפני ביקורת על יו"ר ש"ס, אריה דרעי, ומתייחס גם לבחירות לרשויות המקומיות. הוא יוצא במתקפה על ח"כ בצלאל סמוטריץ' ולא חוסך בביקורת מח"כ איתמר בן גביר. צפו בריאיון המלא.

כותרות מהריאיון

הממשלה המתפוררת: "אני שמחתי מהעובדה שאין קשר בין מרכיבי הקולאיציה הרעה הזאת, זה בא ידי ביטוי, הם איבדו את הרוב. ידעתי קודם שאין מה שמחבר בניהם. הממשלה הזאת הסתיימה, כמה זמן ייקח שהיא תקרטע? אי אפשר לדעת, אבל היא סיימה".

ראש הממשלה נפתלי בנט: "מבחינתי הוא ראש ממשלה מאוד לא מתאים, מאוד לא לעניין. בן אדם שעומד במליאת הכנסת ורץ לחברי סיעת הליכוד וצועק ומדבר בצורה הזאת, ועובר חוק הגיוס וחלק מהח"כים עצובים והוא מסתובב ועושה לי סימן וי? הוא מתחת לכל ביקורת, הוא לא מתאים להיות ראש ממשלה".

ח"כ משה גפני בריאיון לישי כהן

עידית סילמן: "אני קיבלתי ביקורת למה אני משתף איתה פעולה, אני שיתפתי איתה במשך זמן רב, בין היתר זה היה החוק המשותף שלנו לאיחוד מוקדי ההצלה, נאבקנו יחד בשר הבריאות. אני הייתי איתה ביחסים טובים כל הזמן, עודדתי אותה כל הזמן. ידעתי שזה הולך לשם, היא אמרה לי דברים שאמרתי לה שאני מאוד מעריך אותה".

גזירות הממשלה: "את כל הגזירות נתקן בעזרת ה', אני למדתי המאופוזיציה, למדתי שממשלת השמאל, ממשלת הרוע, לא מתחשבת בשום דבר, מה שהיא רוצה היא עושה, זה מה שהולך לקרות אצלנו, נעשה מה שצריך לעשות. את כל מה שקלקלו - נתקן".

להקים ממשלה בכנסת הנוכחית: "אסור לנו לשלב ידיים ולהגיד 'נפיל את הממשלה ונלך לבחירות', זה לא פתרון. לא לעשות את מה שעשינו בפעם הקודמת. אנחנו נצטרך לשבת וביחד לעשות את החשבון על מנת שלא תחזור הממשלה הרעה הזאת, אם זה יהיה בראושת נתניהו - זה מצוין. אני יודע לשתב מול ראשי האופוזיציה ולעושת את החשבון, לא כאן. להפיל את הממשלה וללכת לבחירות - זה לא מספיקץ צריכים לעשות חשבון נפש בחדר סגור, לא בתקשורת, צריכים לעשות הכל כדי שתקום ממשלה".

יאיר לפיד: "הוא לא בסדר, אין ויכוח על העניין הזה, אני דיברתי איתו גם כשהוא היה רע מאוד, גם היום הוא רע. אני חולק על האיש הזה. אני לא מאמין לשינוי. ישיבה עם יאיר לפיד באותה ממשלה היא לא אופציה. מתן כהנא ואיווט ליברמן יותר גרועים מאשר יאיר לפיד".

בצלאל סמוטריץ': "אני יודע שנתניהו עמד להרכיב ממשלה, הליכוד היה במצב שהוא הצליח והיה יכול הלרכיב ממשלה וסמוטריץ' גרם לכך שהממשלה הרעה הזאת נמצא. הייתה יכולה להיות ממשלה אחרת, לא יודע בגלל מה.

"מי שניהל את המשא ומתן הזה היה הליכוד, הם מפלגת השלטון, אני יודע מהם שהם יכלו להרכיב ממשלה והוא לא אפשר להם. אני לא אמרתי את זה אף פעם, אבל כשהוא אומר את מה שהוא אומר עלי אז שייד שהוא במצב שההיסטוריה תשפוט אותו בואפן שונה ממה שהוא עושה לאחרים".

איתמר בן גביר: "הנושא של מה ש'יתד נאמן' כתב על בן גביר, אני לא כתבתי את זה, אבל אני חושב ש'יתד נאמן' צודק, זה לא קשור בכלל להצבעה של החרדים, אפשר לקשר את זה. יתד נאמן אמר שהוא עושה מעשים מסוכנים, עמדתנו ב'דגל התורה' זה לא לעשות דברים מסוכנים".

אביגדור ליברמן: "אין סליחה לאיווט ליברמן, הוא יכול לבקש. אם הוא רוצה סליחה מהציבור החרדי, מהגברים, מהנשים והילדים החרדים - שהוא עושה כל מאמץ לפגוע בהם - אם הוא רוצה לבקש סליחה? שיעזוב את החיים הציבוריים, שיתפטר. לא מוכן לשבת איתו בשום ממשלה, הבייתה שיילך. אין יחזור בתשובה, לחזור בתשובה זה ללכת לבית, לא להישאר בחיים הציבוריים. מה שהאיש מנסה לעשות לציבור החרדי לא יסולח לו, זה לא עומד בכלל לדיון".

גדעון סער: "זה לא בסדר שהוא בממשלה הזאת, הוא לא נמצא במקום שאני לא מדבר איתו, אני מדבר איתו. לא ראיתי אצלו שום דבר שהוא עושה דווקא לפגוע בציבור החרדי, זה נכון שיועז הנדל הוא חצי כהנא".

דיל ש"ס-דגל התורה: "יש מערכת יחסים קרובה בין ש"ס לדגל התורה, גם מערכת היחסים של דרעי ושלי - אנחנו כל הזמן מתאמים עמדות. יש לאחרונה כמה דברים שהם צורמים. שמעתי שהוא אומר ש'דגל' ו'אגודה' רצים יחד בירושלים, מניין לו? למה הוא מתערב בדברים לא לו? מציאות זה לא נכון. לא מתחיל ולא נגמר. בשביל מה צריך להגיד את זה, לא אהבתי את זה וגם הכחשתי את זה.

"המציאות היא שאנחנו עדיין רחוקים מרחק כזה שעדיין לא קובעים בימיםה אלה. סביר מאוד להניח שאנחנו נדבר על כל הארץ ואני שואף לזה שנגיע למצב של שיתוף פעולה כפי שהיה.

הכרזת דרעי על מועמדות יהודה בוטבול לראשות העיר אלעד: "עוד טעות, אם צריכים את התמיכה שלנו לא צריכים לקבוע מראש, צריך שדברים יגיעו בהסכמה. אני שואף להגיע להסכמה".

היום שאחרי מרן הגר"ח קנייבסקי זצ"ל: "יש חלל שאי אפשר לתאר אותו, לא היה כמותו ולא יהיה אחריו. תהיה הנהגה. אנחנו הולכים לשאול את הרב אדלשטיין שיהיה בריא. עברתי חמש דורות של גדולי תורה, לא קרה שום דבר, הדרך אותה דרך.

הטענות שמעמדו נחלש בתוך 'דגל': "לא ראוי לענות על השטות הזאת, לא ראוי לענות. לא רואים שאני נכנס לרב אדלשטיין? בסדר, אם יש מישהו מבין גדולי התורה שחושב שאני לא צריך להמשיך אז לא אמשיך, בסדר, אתה יכול להרגיע את הלייצנים האלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר