שעות לדיון המכריע

הדחת עמיחי שיקלי: "אין לי ציפיות, אוביל מפלגה חדשה"

היום יתקיים דיון בכנסת על הדחתו מ'ימינה', וח"כ עמיחי שיקלי משוכנע כי המשכר מכור. "לא חושב שידונו בנפש חפצה", הוא אומר ל'ישראל היום', ומספר על כך שיוביל מפלגה חדשה (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
עמיחי שיקלי, בכנסת (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הבוקר (שני) צפוי להתייצב ח"כ עמיחי שיקלי בכנסת, לדיון על הכרזתו כפורש מימינה. "לא חושב שידונו בנפש חפצה, החברים יעשו מה שאמרו להם", הוא אומר לכתב הפוליטי של "ישראל היום" יהודה שלזינגר. לדבריו, הוא לא מפחד מהצעד הבא: "ייכנסו כוחות חדשים".

שיקלי מגיע מוכן. הוא הכין מסמך בן 98 סעיפים, ואתמול הוסיף עוד שני סעיפים, שבהם התבטאויות של רה"מ נפתלי בנט, איילת שקד ואנשי ימינה, שהפרו הבטחות בחירות מפורשות.

הוא אומר בשיחה עם "ישראל היום" כי: "השאלה הגדולה היא מה זו מפלגה ומה המשמעות שלה. להבנתי מפלגה היא סך ההתחייבויות שלה לבוחר, היא מצע רעיוני ואידיאולוגי, לא עסק פרטי. לכן השאלה המרכזית היא אם פעלתי בהתאם למצע האידיאולוגי ולהתחייבויות שהוצעו לבוחר. לא אני פרשתי, אלא בנט ושקד פרשו. הם פרשו מהרעיונות של המפלגה. זה מאבק כל כך צודק. אני עושה את זה עם הרבה חשק ואנרגיה".

עוד אומר שיקלי: "אין לי ציפיות מחברי הוועדה שיבואו באמת בלב פתוח ובנפש חפצה. מדובר באנשים שיעשו מה שהבוסים שלהם יגידו להם לעשות. אני בטח לא מצפה מח"כים נורבגים שבאמת יקשיבו ויצביעו אחרת מאיך שאומרים להם להצביע".

המשמעות של ההכרזה על שיקלי כפורש היא שהוא לא יוכל להתמודד לכנסת הבאה בסיעה שכבר חברה בכנסת הנוכחית. כלומר, לא ניתן יהיה לשריין את שיקלי בליכוד, והוא יוכל להתמודד בבחירות הבאות רק דרך מפלגה חדשה. גם הוא מבין את זה:

"אני יודע מה המשמעות, אבל אני לא מתכוון לצאת מהדיון ולהכריז הכרזות חגיגיות על הקמת מפלגה. צריך להביא בחשבון שכרגע במחנה הלאומי יש רק שתי מפלגות. ימינה ותקווה חדשה פרשו מהמחנה הלאומי והיום יש רק את הליכוד ואת הציונות הדתית, החרדים יותר סקטוריאליים. נוצר ואקום לציבור לאומי, ליברלי, מסורתי־חילוני, שלא בהכרח מעוניין להצביע לליכוד או לרשימה שהיא דתית בהגדרתה, ולכן יש פה מרחב תנועה. אני מניח שייכנסו כוחות חדשים שבהם או שאשתלב או שאוביל".

אתמול (ראשון) התקיים דיון בבג"ץ בעתירה של שיקלי, בדרישה לדחות את הדיון בכנסת. שיקלי טען שהדיון נערך בהתראה קצרה שלא אפשרה לו לטעון את טענותיו, ונוסף על כך, ביקש לחייב את בנט ושקד להגיע לדיון כעדים מטעמו. השופטים רמזו לשיקלי שהעתירה הוגשה מוקדם מדי, עוד בטרם התקיים הדיון, ושיקלי נאלץ למשוך את העתירה.

שיקלי עתר בבקשה שבג"ץ יוציא צו על תנאי, שיחייב את בנט להגיע לדיון בוועדת הכנסת על הכרזתו כפורש, דיון שמתקיים לבקשת בנט עצמו. בדיון טענה באת כוחה של הכנסת כי מדובר בעתירה מוקדמת, ולכן אין לדון בה כלל. בא כוחו של בנט טען שהעותר מנסה לעשות קיצור דרך.

"לא הבנתי מה היה הלחץ לקיים את הדיון בפגרה ולקיים אותו כל כך מהר. מה קרה? הסורים על הגדרות?! אמרתי לפני כמה ימים לח"כ איתן גינזבורג (מי שישמש יו"ר הוועדה), 'עזוב ביורוקרטיה, עזוב פוליטיקה, אתה מבין שאני יושב בחאן עם הילדים ונערך לדיון? אתה לא בחופש?'"

שיקלי מתייחס בראיון ל'ישראל היום' למשיכת העתירה ומסביר שבכך יוכל להשאיר אפשרות לעשות שימוש בטענות בעתיד. באשר לטענה כי במחנה הימין טוענים שבג"ץ מתערב בעבודת הכנסת ובמקרה הזה הוא נותן יד לכך, מסביר שיקלי: "לא ביקשתי מבג"ץ להתערב בעבודת הכנסת השגרתית. לא בהליך בקרה של פעולות ממשלה או חקיקה, אלא רק בהליך משפטי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר