"מותנה בהמשך היציבות"

אחרי הסגר: מחר תותר כניסת פועלים מעזה

מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע הערב כי בתום הערכת מצב ביטחונית הוחלט כי החל ממחר, תחודש כניסת פועלים וסוחרים מעזה לשטח ישראל דרך מעבר ארז (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
מעבר ארז (צילום: Attia Muhammed/Flash90 )

מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע הערב (שני) כי בתום הערכת מצב ביטחונית הוחלט כי החל ממחר, יום שלישי, תחודש כניסת פועלים וסוחרים מעזה לישראל דרך מעבר ארז.

כזכור, מעבר ארז נסגר למעבר פועלים מרצועת עזה לישראל בעקבות ירי הרקטות לעבר ישראל, המהלך זכה לביקורת כשנטען כי זו תגובה "חלשה" לירי ועל צה"ל היה להגיב בצורה חריפה יותר.

בהודעת המתאם הודגש כי "פתיחת המעבר לתנועת סוחרים ופועלים ויתר הצעדים האזרחיים כלפי רצועת עזה מותנים בהמשך השמירה על היציבות הביטחונית באזור".

מוקדם יותר, השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, נשא דברים בטקס הסרת הלוט מהאנדרטה בכיכר השוטר בקרית מלאכי לזכרם של תשעה שוטרים תושבי העיר שנפלו במילוי תפקידם והתייח בין השאר למצב הטחוני המתוח ולפעילות המשטרה.

"הימים המתוחים והמורכבים אינם מאחורינו. מדינת ישראל מאותגרת בימים אלו ממספר חזיתות, ובכולן ניצבים שוטרי ושוטרות משטרת ישראל, חוצצים בין האזרחים לבין דורשי רעתנו", אמר, "בין שמדובר במחבלים צמאי דם שמגיעים למרכזי הערים כדי להרוג בנו, ואלו החותרים לשבש את חופש הפולחן בירושלים; מי שיורים מרצועת עזה, או רק הלילה מלבנון, לעבר יישובים בישראל; וארגוני הטרור השואפים להוציא אל הפועל פיגועים משטחי יהודה ושומרון - זאת לצד המאבק היומיומי בפשיעה".

"אמרנו זאת, ואני חוזר ואומר זאת שוב: לא נאפשר לאף אחד, בשום מקום, לפגוע באזרחי ישראל. נפעיל יד חכמה, נוקשה ונחושה, ונשתמש במיטב כוחותינו ויכולותינו, כדי לגדוע כוונות זדון אלו".

בהתייחס לפעילות המשטרה אמר: "בשבועות האחרונים מוכיחה משטרת ישראל, פעם נוספת, את יכולתה המקצועית הגבוהה, את אומץ ליבם ותבונתם של שוטריה ואת המסירות הגדולה של כל אחד ואחת מהם. זה גם המקום להודות שוב לשוטרי ושוטרות משטרת ישראל על עשייתם, ואני מבקש, סמפכ״ל המשטרה, למסור לך ובאמצעותך את תודתי ואת תודתם של אזרחי ישראל על כל מה שאתם עושים למעננו".

"רק בתחילת השבוע", הוסיף, "נחשפנו לאירועי הפשיעה הקשים ברהט. משטרת ישראל פועלת בנחישות רבה אל מול מחוללי הפשיעה, בפרט בחברה הערבית, וקוצרת הישגים לא מעטים, כל אזרח במדינת ישראל זכאי לחיות בביטחון אישי, ואנו נדע להשיב את הביטחון הזה גם לתושבי רהט, ובכלל לכל אזרחי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר