"החגיגה הסתיימה"

בקואליציה מפנימים עידן חדש: חקיקת דת ומדינה - נעצרה

בכירים במשרד לשירותי דת: "מבינים שמה שהיה לא יהיה, אין את החופש בחקיקת דת ומדינה, אין לממשלה רוב לחוקים" • באשר לחוק הגיור אומר גורם בקואליציה: "לא נדחוק את אורבך" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר מתן כהנא (צילום Yonatan Sindel/Flash90)

שבועות לאחר פרישת ח"כ עידית סילמן מהקואליציה, משבר שהותיר את נפתלי בנט ויאיר לפיד ללא רוב בכנסת, במשרד לשירותי דת ויתר החברים בקואליציה מפינימים כי לא יהיה ניתן להעביר חקיקה דרמטית בנושאי דת ומדינה, כפי שנעשה בחודשים האחרונים ותוכנן לחודשים הקרובים.

לדברי שני גורמים במשרד לשירותי דת, המקורבים לשר מתן כהנא: "מבינים שמה שהיה לא יהיה, מעתה אין את החופש בחקיקת דת ומדינה, אין לממשלה רוב לחוקים שנויים במחלוקת".

"גם אם הממשלה תשרוד", הוסיף אחד הגורמים: "נניח שאפילו 'המשתופת' תתמוך מבחוץ, אנחנו מכירים בברית בין אחמד טיבי לח"כים החרדים. בניגוד לרע"מ - 'המשותפת' לא תסייע בהעברת חוקי דת ומדינה".

לדבריו: "הכל נהיה מורכב, 'החגיגה' הסתיימה. אם בעשרה החודשים האחרונים העברנו חוקי דת ומדינה בלי הרבה קשיים בתוך הקואליציה, ממושב הקיץ אנחנו פותחים עידן חדש, שבכלל לא ברור כמה זמן הממשלה בכלל תשרוד".

גורם אחר בקואליציה, המעורב בנושא חוק הגיור, אמר ל'כיכר השבת': "לכאורה חקיקת חוק הגיור נעצרה, לא יהיה לנו רוב להעביר אותו בקואליציה הנוכחית. כעת אנחנו עסוקים להעביר את הנושא בהחלטת ממשלה וגם כאן ננסה להתפשר כמה שאפשר, אין לנו רצון לדחוק את ניר אורבך לפינה. חוק 'בעייתי' מבחינתם החרדים והחרד"לים יוביל ללחצים אדירים עליו שספק אם הוא יצליח להחזיק מעמד".

גם בסיעות החרדיות חוגגים את עצירת חוקי דת ומדינה. כך לדוגמא התבטא ח״כ משה גפני, יו״ר ׳יהדות התורה׳: ״גם אם הממשלה לא תיפול לפחות עצרנו את חוקי דת ומדינה. עד סילמן, כל שבוע התעוררנו לחקיקה נוספת שהורסת את היהדות, כעת הממשלה נבלמה, לסילמן יש זכות גדולה בזה״.

לדבריו: ״ייתכן והפלת הממשלה תיקח זמן לא קצר, אבל אפשר לנשום לרווחה שלפחות בדת ומדינה לא יהיה להם רוב״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר