התעלמות מבישה

אף שר ישראלי לא ייקח חלק ב'מצעד החיים'

2,500 בני אדם ישתתפו במצעד החיים באושוויץ מחר, לאחר שלא התקיים במשך שלוש שנים בשל הקורונה, אך אף שר בממשלת בנט-לפיד הגדולה במיוחד לא יגיע (חדשות, בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מחנה ההשמדה באושוויץ (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

מצעד החיים, אחד האירועים המרכזיים של יום הזיכרון לשואה ולגבורה, ייצא לדרך מחר (חמישי) במחנה הריכוז אושוויץ-בירקנאו, לאחר שלוש שנים בהם לא התקיים בשל מגפת הקורונה. בעקבות המלחמה באוקראינה המצעד יתקיים השנה במתכונת מצומצמת, 2,500 בני אדם מכ-25 מדינות.

למרות זאת, הבושה הגדולה היא שאף שר בממשלת בנט-לפיד הגדולה במיוחד לא יגיע למצעד החיים, על אף חשיבותו הבינלאומית. שר התפוצות, נחמן שי מהעבודה, תירץ בגלי צה"ל: "לא הזמינו אותי. שמעתי על האירוע לפני יום-יומיים, ושאלתי את עצמי למה לא קיבלתי הזמנה, הייתי נוסע".

‏סגן השר במשרד ראש הממשלה, אביר קארה מימינה, יצא לפולין כדי לצעוד שם עם משלחת של עמותת "ביחד ערבים זה לזה", יום אחרי שיערכו שם טקס היסטורי בערבית.

את המצעד השנה יובילו שמונה שורדי שואה ולצידם משלחות שונות, ביניהן: משלחת פליטים מאוקראינה; משלחת של הסוכנות היהודית המורכבת מנפגעי פעולות אנטישמיות; משלחות מגרמניה ואוסטריה עם בני נוער ומבוגרים לא יהודים, שאותה יוביל שורד השואה שהפך לפליט אוקראיני, בוריס זאבארקו ותתחיל לצעוד בברלין ותצטרף למצעד החיים בפולין.

"בשנים האחרונות איבדנו, מצעד החיים והעולם כולו, שורדי שואה רבים ולצערנו אנחנו נמצאים על גרגיר החול האחרון", אמר יו"ר מצעד החיים העולמי, שמואל רוזנמן. "זו כמעט ההזדמנות האחרונה לצעוד במצעד החיים עם שורדי השואה".

לנוכח חוסר הוודאות בשל המלחמה באוקראינה, ובזמן שבפולין נמצאים נכון לזמן זה כשלושה מיליון פליטים, אמרו ראשי הארגון כי "מצעד החיים לא ישאר אדיש למראות הקשים מאוקראינה והדבר יקבל ביטוי במסגרת האירועים ביום הזיכרון לשואה ולגבורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר