טור דעה

חמש הסיבות שבנימין נתניהו צריך להישאר

אסור לנתניהו לזוז מהמשבצת בה הוא נמצא, ולא בגלל בנימין נתניהו הפרסונלי לו יש הרבה טעויות. אסור לנתניהו לזוז מהמשבצת בה הוא נמצא בגלל רעיון הרבה יותר חשוב (דעה)

הרב מנחם ישראלי | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לכבוד חבר הכנסת ר' משה גפני

שלום וברכה!

לאחרונה מסתובבת 'שמועה בלתי פוסקת' שאתה מעוניין בממשלת ימין בכנסת הנוכחית, גם במחיר הוזזת מר בנימין נתניהו.

ואני הקטן (אחד ממצביעי יהדות התורה בחלק ממערכות הבחירות האחרונות) אומר: בשום אופן לא.

אסור לנתניהו לזוז מהמשבצת בה הוא נמצא, ולא בגלל בנימין נתניהו הפרסונלי (האיש הפרטי), נתניהו האיש יש לו הרבה טעויות הן במישור הפרטי והן במישור הציבורי/לאומי.

אסור לנתניהו לזוז מהמשבצת בה הוא נמצא בגלל רעיון הרבה יותר גדול וחשוב, שהועמס על כתפיו ברצונו או שלא ברצונו, בכוונה או שלא בכוונה.

לעת עתה אספתי חמש סיבות בגללן אסור לנתניהו לעזוב את המשבצת בה נמצא כרגע: א. סיבה ביטחונית. ב. סיבה משפטית. ג. סיבה ליכודית. ד. סיבה דתית יהודית. ה. סיבה שמיימית נבואית.

א. הסיבה הביטחונית.

החמאס והערבים הטירוריסטים מבקשי רעתנו, לא צריכים סיבה כדי לזנב בנו, הם פשוט צריכים להריח חולשה. עצם עמידתו של יו"ר האופוזיציה על משמרתו, ובתקוה שיצליח במשימתו לפרק את הממשלה הרעה והחלשה הנוכחית, זה כשלעצמו משדר וישדר ב"ה בעתיד הקרוב עוצמה גדולה שתפחית את גודל להבות הטירור הרצחני.

צריך אמנם מישהו הרבה יותר חזק וקשוח מנתניהו, אבל בעת הנוכחית לדאבונינו אין איש כזה בנמצא. מר בני גנץ שר הביטחון מפרלטט בין רמאללה לירדן בתקוה נואשת להושיב את הטירוריסטים לשיחות שלום-חלום, נוסח מורשת רבין שרק הביאו טירור ורצח ברחובותינו.

ב. הסיבה המשפטית.

זה לא סוד שמי ששולט כרגע, ובמשך תקופה ארוכה מאוד, זה הבג"ץ האיום והחונטה המשפטית. בג"ץ שכל מטרתו למחוק את הזהות היהודית וחונטה שכל מטרתה לעשות כמה שפחות צדק.

הוזזת נתניהו, והבאת גנץ (לצורך הענין) לא רק שתשאיר את הבעיה המשפטית על כנה. עוד זאת, היא תעצים אותה. דווקא נתניהו שאכל קש ממערכת רקובה זו, הוא האיש עם מלוא האינטרס האישי והציבורי לטפל במערכת הרעה הזו 'טיפול שורש'. (גם אם הוא כרגע לא מתבטא בנקודה זו באופן פומבי, אך ברור הדבר שלשם פניו מועדות).

ג. הסיבה הליכודית.

אינני מתכוין כלל ועיקר למפלגת הליכוד. מה כן?

לפני שנים לא רבות (כעשר שנים) בנט ולפיד עשו 'ברית אחים', 'האחים הלא קדושים הללו' אילצו את נתניהו לשלוח את החרדים לאופוזיציה . משמעות הדבר היא לא רק גזירות תקציביות, שזה בהחלט 'בקטנה'. הבעיה העיקרית אז היתה חמורה שבעתיים, מצביעי הליכוד הם הרוב היהודי בארץ ישראל, ושליחת החרדים לאופוזיציה היתה למעשה יצירת חיץ בקרב הרוב היהודי בארץ ישראל.

בארבעת מערכות הבחירות האחרונות (שנזקפות לזכות/לחובת איש אחד ויחיד מר בנימין נתניהו) נוצר מצב שמי שמצביע לליכוד מצביע לחרדים ומי שמצביע לחרדים מצביע לנתניהו.

יש כאן מסר עצום של אחדות ולכידות (ליכודיות) בתוך עם ישראל.

הוזזת נתניהו בעת הזו, על הרקע בו אנו נמצאים, ועל ידי אנשים שומרי תורה ומצוות יפעל לתוצאה נוראית של פירוד לבבות. מר נתניהו הוא הנבחר הדמוקרטי של הציבור היהודי-מסורתי, "רצונו של ציבור זהו כבודו", אם אנחנו - החרדים - לא נכבד אותם ואת בחירתם, הם - הרבה ממעריצי נתניהו - לא יכבדו אותנו, וזה רק תחילתו של כדור השלג המתגלגל…

ד. הסיבה הדתית יהודית. (בהמשך לסיבה הליכודית)

מי שעוקב אחר הלך הרוח ודפיקות הלב בעם ישראל שם לב שהזהות היהודית עלתה לכותרות. יותר ויותר יהודים מסורתיים מביעים דאגה ואכפתיות על "זהותה היהודית של המדינה". חברי כנסת מתוך מפלגת הליכוד הליברלית זועקים "שבת" "גיור כהלכה" ועוד כהנה וכהנה. גם אם מר בנימין נתניהו לא הוא זה שהוביל לכך באופן ישיר (ויש לי הרבה השגות עליו גם בתחום הזה) אבל עצם ההתעקשות שלו , לא לוותר ולהמשיך להלחם, היא היא הסיבה העקיפה למצב שנוצר.

צריך לזכור שמפלגת הליכוד, היא לא רק מפלגה רעיונית/ימנית בארץ ישראל. מפלגת הליכוד היא לכל לראש המפלגה של הרוב היהודי בארץ הקודש, ציבור יהודי מסורתי, עם לב חם לכל מה שנודף ממנו יהדות וקדושה. אוהבי שבת וחגים (לא מכבר חגגו את המימונה) עדות חוקים ומשפטים, אוהבים את התורה ומכבדים את לומדיה.

מר בנימין נתניהו, הוא נבחר בידי הציבור המסורתי לעומד בראשו. הכלל אומר: "רצונו של אדם זהו כבודו". הכבוד של הציבור המסורתי שנתניהו יעמוד בראשו, אם אנחנו נזלזל בכבוד שלהם זה עלול לבוא כבומרנג עלינו ועל הערכים שלנו. זה גם עשוי לגרום למסורתיים שבחבורת הליכוד, מעריצי נתניהו, לזלזל בחרדים שיצטיירו כבוגדנים וכיו"ב, ומכאן הפתח לירידה רוחנית בחייהם הפרטיים.

עובדה היא שכרגע נתניהו ושות' באופוזיציה, ואמנם המישור המדיני נראה שהמדינה זזה עשרה מעלות לקראת מדינת כל אזרחיה, למחיקת הזהות היהודית, חמץ בפסח גיור רפורמי כותל רפורמי והנה חלילה למסור באופן מוחלט את מקום בית מקדשנו הר הבית לידי ערבים טרוריסטים שיוכלו להתפרע כאוות נפשם ולצעוק 'איטבח אל יהוד' ר"ל היל"ת.

ויחד עם זאת מתחת לפני השטח נראה שהעם מתעורר ומתחזק בזהות היהודית. זו העובדה, והוזזת נתניהו בעת הזו תפעל את ההיפך בדיוק.

ומכאן גם לזירה הפוליטית, כיון שהחרדים הלכו כל הדרך עם נתניהו, דווקא כך הם יוכלו לדרוש ממנו בעתיד צביון הרבה יותר יהודי לעם ישראל בארץ ישראל. אם ינסו להוזיז אותו עשויים לעורר את רגש הנקמנות וההפסד כולו של כולנו.

ה. הסיבה השמיימית נבואית.

סיפור שמיימי נבואי שהתרחש (לעיני מצלמות וידיאו) בדיוק ביום זה - ב' אייר - לפני 34 שנים.

התאריך ב' אייר שנת תשמ"ח, מר בנימין נתניהו מסיים את כהונתו ופעילותו כשגריר ישראל באו"ם, פניו מועדות לקראת הפריימריז בליכוד. לפני חזרתו ארצה, עבר מר בנימין נתניהו אצל הרבי מליובאוויטש במעמד המפורסם חלוקת הדולרים וביקש את ברכתו לקראת הפריימריז בליכוד.

התיעוד של נתניהו אצל הרבי

לאחר שהרבי נותן לו את ברכתו הרבי מוסיף נבואה מפליאה, וזה לשון קודשו של הרבי (תמליל מסרט ההקלטה):

"אתה תצטרך להיאבק ב-119 אנשים (חברי כנסת, מ.י.), בוודאי לא תתרשם מזה כיון שהקב"ה בצד הזה".

אם נדייק בלשון קודשו של הרבי, הרבי לא אומר לו: "אתה צדיק גדול" "הקב"ה איתך" וכיו"ב, לא ולא. הרבי לא מתייחס אליו כאל אדם פרסונלי, אלא כאל איש ציבור הנושא על שכמו משהו הגדול ממנו עשרת מונים. נתניהו בחר בצד של עם ישראל (מול בנט שבחר בערב רב ערבים) ושם - "בצד הזה" - הקב"ה נמצא.

לעת עתה נראה שנתניהו מיישם את ההוראה של הרבי, הוא כמעט ולא מתרשם מכל הצקצקנים שמנסים להזיז אותו ממקומו. וטוב שכך. ומסיימים בטוב.

שמחתי לעזור.

והעיקר העיקר:

יה"ר שתיכף ומיד יתגלה "המלך המשיח", "יעביר ממשלת זדון מן הארץ", "יבנה המקדש במקומו" בהר הבית, במהרה בימינו. נַאוּ ממ"ש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר