סערה בסיעות החרדיות

"אל תטיפו מוסר"; פרוש סייר עם כהנא במירון וספג ביקורת

יו"ר 'שלומי אמונים', ח"כ מאיר פרוש, סייר עם שר הדתות, מתן כהנא, בהר מירון וערר סערה גדולה • ב'דגל' וש"ס תוקפים: "סכין בגב למאבק החרדי" • 'שלומי אמונים': "שלא יטיפו לנו מוסר" (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט)

ח"כ מאיר פרוש סייר בצהריים (שלישי) עם השר לשירותי דת, מתן כהנא, בהר מירון וזה במסגרת ההכנות לקראת הילולת הרשב"י בל"ג בעומר. בין היתר העביר ח"כ פרוש בקשות של מספר חסידויות באשר לקיום ההילולה בהר. יצוין כי במקביל לסיור המשותף במירון, שרת הפנים, איילת שקד, מסיירת בשעות אלו כאורחת של ראש מועצת קרית יערים יצחק רביץ.

עם פרסום התמונות מהמפגש החריג בין נציג חרדי בכיר לשר לשירותי דת ובכיר 'ימינה' הסופג ביקורת קשה על הרפורמות שלו בדת ומדינה, החלה סערה בקרב הסיעות החרדיות.

גורמים בסיעת 'דגל התורה' תקפו בחריפות את פרוש ואמרו: "הוא חוצה כל קו אפשרי, איך הוא מצטלם בכזו גאווה עם מתן כהנא, האיש הורס ומחריב את היהדות במדינת ישראל. כהנא עושה מה שקיצוני השמאל לא העזו לעשות ליהדות ואז מקבל 'הכשר' ממאיר פרוש".

גם בש"ס זעמו על פרוש ואמרו: "הוא מוכר את כל הערכים של היהדות החרדית ולא ברור על מה. מה המסר שלו לממשלה? תהרסו, תחריבו, תפגעו, תגזרו גזירות, תעשו את כל הרע ואז תקבלו חיבוק ותמונה לעיני כל עם ישראל. לא מובן מה עובר על פרוש, קשה להבין אותו".

מנגד, בסיעת 'שלומי אמונים' לא מתרגשים מהביקורת וטוענים כי הפגישה והסיור התקיימו לבקשת מספר אדמו"רים: "ח"כ פרוש לא זקוק לציונים של 'דגל' או כל גורם אחר, שלא יטיפו לנו מוסר, יש לו את גדולי ישראל שלו, אנחנו סיעה עצמאית. פרוש יצא לדרך לבקשת האדמו"רים, זה בדיוק תפקידו של נציג ציבור חרדי. הוא הגיע למירון כדי לדאוג לצרכי הציבור ששלח אותו לכנסת. אנחנו לא זקוקים לציונים של 'דגל', שיתעסקו במלחמות הפנימיות שלהם"

גורם אחר בסיעת 'שלומי אמונים' הוסיף: "כש'דגל התורה' בחרה להצטרף למוסדות ההסתדרות הציונית, בניגוד לדעתם של גדולי הדור - לא התערבנו להם, שלא יתערבו לנו. פרוש פעל לפי הנחיות מועצת גדולי התורה. מעניין מי התיר לגפני להצטלם עם גדעון סער ולאריה דרעי להצטלם עם מתן כהנא? פשוט צביעות".

לדבריו: "בעוד בכירי 'דגל' תקופים אותמו, מתפרסמת תמונה של איילת שקד עם ראש מועצת קרית יערים, בכיר מ'דגל התורה'. זה בסדר? מי קובע מה מותר ומה אסור? הם?"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר