"נאמן לגדולי ישראל"

ליצמן נגד מחותן הרבי מגור; "יוזמה אישית"

לאחר הפגישה של הנגיד יצחק שפירא, עם שר החוץ לפיד, ח"כ ליצמן, מוציא היום הודעה חריגה, בה נאמר, כי לפגישה אין קשר לחסידות גור והכל יוזמה שלו - כאדם פרטי (חדשות, חרדי)

שאול כהנא | כיכר השבת |
יעקב ליצמן בהודעה חריגה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

הנגיד רבי יצחק שפירא, מחותנו של האדמו"ר מגור, עליו דווח בחודשים האחרונים כי הוא מנהל מגעים פוליטיים עם נציגי הממשלה, נפגש אתמול (שלישי) עם שר החוץ לפיד. בשעה האחרונה, ליצמן הוציא הודעת הבהרה על הפגישה.

לדברי ליצמן בהודעה: "הרב יצחק שפירא אדם פרטי שתורם רבות מזמנו ומכישוריו למען הכלל והפרט והינו איש רב פעלים. פעילותו מבורכת וחשובה אך איננה קשורה למערכת הפוליטית".

ליצמן מתייחס ספציפית לפגישה עם לפיד (עמו כידוע ליצמן לא מוכן לדבר. ש"כ) ואומר: "כל פעילותו עם יו"ר יש עתיד הינה מיוזמה אישית שלו".

"חסידות גור - הסיעה המרכזית - שאני עומד בראשה", מוסיף ליצמן ואמר לסיום, "תמשיך לציית למועצת גדולי התורה שקבעו שאין לשתף פעולה עם הממשלה וחבריה כלל וכלל".

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', שפירא שמשמש גם כשליחו של הרבי לערים ערד וחצור הגלילית נפגש אתמול עם לפיד, והודה - כך לפי ההודעה שיצאה לאחר הפגישה - ללפיד על נכונותו לשיתוף פעולה וכינון יחסים בעיר ערד, בין קהילת חסידי גור לראש העירייה ונציג יש עתיד ניסן בן חמו, אשר ידע בעבר מתיחות רבה עם תושבי העיר החרדים.

בנוסף, שוחחו השניים על היכולת של הציבור החרדי בערים המעורבות לחיות במשותף עם כלל הציבורים בישראל, תוך הקפדה על אורח חיים תורני על פי ערכי היהדות הנאמנה.

הפגישה אתמול של שפירא ולפיד

יצויין כי הפגישה התקיימה באותו יום שבו נערך סיור משותף במירון של שר הדתות מתן כהנא יחד עם ח"כ מאיר פרוש מיהדות התורה, סיור שעורר סערה. במקביל לסיור שערך ראש המועצה המקומית קריית יערים יצחק רביץ, איש 'דגל התורה', עם שרת הפנים איילת שקד.

"מחסידות גור נמסר כי הרב יצחק שפירא נפגש היום עם ראש הממשלה החליפי ושר החוץ, יו"ר מפלגת "יש עתיד" מר יאיר לפיד, להודות לו על שיתוף הפעולה והיחסים הטובים וההוגנים בין הרשות המקומית בערד בראשות עו"ד ניסן בן חמו ומ"מ דודי אוחננה מסיעת "יש עתיד", לבין קהילת חסידי גור בעיר", כך לשון ההודעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר