טקס המשואות

מייסד 'שלווה' השתנק כשסיפר על בנו: "אהבת חיינו"

הרב קלמן סמואלס, שבעקבות בנו יוסי החליט על הקמת ארגון הסיוע להורים לילדים עם מוגבלויות, בירך את רעייתו, ונחנק מדמעות כשסיפר על בנו: "ההשראה הכי גדולה" (אקטואליה)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
הרב קלמן סמואלס משיא משואה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מייסד ארגון 'שלווה', הרב קלמן סמואלס, השיא משואה הערב (רביעי) בטקס הדלקת המשואות המסורתי בהר הרצל בירושלים, הפותח את חגיגות יום העצמאות ה-74 למדינת ישראל.

בנאומו פתח הרב סמואלס בכבוד רעייתו, שותפתו למסע: "לכבוד אישתי שותפתי, מלכי היקרה, שלי ושלכם - שלה היא". אח"כ בירך הרב סמואלס את כל ההורים לילדים עם מוגבלות ומתמודדים בדרך מעוררת השתאות: "לכבוד כל האמהות והאבות שמקבלים את ילדיהם כמו שהם, ומאמינים בהם כמו שהם יכולים להיות".

הרב סמואלס בירך את אנשי 'שלווה', המסייעים לפעילות הארגון בדרך המיטבית, ולאזרחי המדינה: לכבוד השותפים בדרך, בארץ ובעולם, אנשי המקצוע המסורים ואלפי המתנדבים, שרואים את האדם - ולא את המוגבלות. לכבוד החברה הישראלית הנפלאה הפועלת להכיל את בעלי המוגבלויות ולאפשר להם להשתלב במרקם החיים כשווים בין שווים".

בסיום דבריו, הרב סמואלס נשנק כשדמעות חונקות את גרונו, כשדיבר על בנו החשוב, שבזכותו נולד ארגון 'שלווה': "לכבוד בננו יוסי, ההשראה הכי גדולה, אהבת חיינו, ולתפארת מדינת ישראל", והשיא את המשואה.

בהסבר החלטת הוועדה לתת לו להיות אחד ממשיאי המשואה סופר סיפורו האישי המיוחד: הרב סמואלס, בן 71, נולד בקנדה, ובשנת 1977 קיבל בנו חיסון פגום, ומילד בריא הפך לנכה הסובל מעיוורון ומחירשות. מהמשבר האישי שחוו, מצאו הרב קלמן, ומלכי רעייתו, כוחות לקום ולהושיט יד תומכת ומחבקת למשפחות, שמתמודדות עם אתגרים דומים.

יחד, הם ייסדו את עמותת "שלווה" המעניקה טיפול ומענה חינוכי-שיקומי לעשרות אלפי אנשים עם מוגבלות ולעשרות אלפים נוספים של בני משפחתם בישראל. כיום, תומכת העמותה ביותר מ-2,000 אנשים במגוון טיפולים ותוכניות מיוחדות, ביניהם מרפאת שיניים מותאמת ומונגשת, מעונות יום שיקומיים ועוד.

מפעלם של קלמן ומלכי הפך אבן שואבת לאנשים מרחבי הארץ והעולם, וכן מיצב את ישראל ואת ירושלים כמרכז הדוגל בהכלה ובדאגה לכבוד האדם. מאות המתנדבים הצעירים בעמותה מייצגים דור צעיר וערכי המסור לחסד ולנתינה. במאור פניהם ובמסירות אין-סופית, מעניקים הרב קלמן ומלכי תקווה גדולה למשפחות רבות בישראל, ומקדמים חברה המקבלת כל אדם באשר הוא.

שר התרבות והספורט ויו"ר הוועדה לסמלים ולטקסים, חילי טרופר, אמר עם ההחלטה: "קלמן סמואלס ואשתו מלכי הם אנשי חסד ומופת של הירתמות הקהילה למען אלה הזקוקים לעזרתה. מתוך החוויה האישית שלהם הם בחרו להושיט יד לעוד אלפים ומאפשרים לאנשים עם מוגבלות מקום מכבד, הוגן ושווה בחברה הישראלית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר