"עשיתי לעצמי חוק"

לפיד ל'כיכר': זו הסיבה שלא ביקרתי משפחות שכולות • צפו

"יש לנו ממשלה מצוינת, עובדת טוב; ממשלת שינוי וריפוי אמיתית", אמר השר לפיד כשהתייחס למשבר הפוליטי הקשה; ומה ענה ל'כיכר': למה לא בא למשפחות שכולות? • צפו (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
שר החוץ לפיד (צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90)

ברקע המשבר הקואליציוני, מושב הקיץ של הכנסת נפתח היום (שני) וראשי הסיעות מסרו הצהרות לתקשורת. שר החוץ יאיר לפיד, הבהיר בפתח דבריו, כי "למדינת ישראל יש היום משימה עליונה: להכות בטרור, לרדוף כל מי שרוצה לפגוע בישראלים. להגיע למרצחים לכל מקום, גם אצלם בבית. לפגוע גם במי ששלח אותם. לצורך זה, מערכת הבטחון מקבלת את כל הכלים, כל הגיבוי".

עוד הוסיף לפיד: "במלחמה בטרור אין קיצורי דרך. צריך קור רוח, לפעמים צריך סבלנות. הנשק הכי גדול שלנו מול הטרור הוא קיומה של מדינה יהודית עוצמתית, מתוחכמת, דמוקרטית, שרוחה אינה נכנעת לעולם".

"במישור אחר. הכנסת חוזרת היום, ואיתה המשימה לשמור על הממשלה. הסתכלתי השבוע על איתמר בן גביר הולך לרקוד על דם הנרצחים באלעד ונזכרתי כמה חשוב לשמור על הממשלה הזו. כמה האלטרנטיבה מסוכנת. אחרי כל הספינים, בסוף האופוזיציה עלתה ל-54 ח"כים. לנו יש 60 ח"כים. אני לא מקל ראש. המצב החדש מייצר קשיים, יהיו תהליכי חקיקה שיתעכבו, אבל היו כבר ממשלות כאלה בישראל שהחזיקו הרבה זמן".

דבריו של לפיד (ערוץ כנסת)


לפיד אמר בנוסף: "אני קורא מפה לאופוזיציה, תנהלו נגדנו מאבק פוליטי, זה תפקידכם, אבל לא על חשבון האזרחים. אל תנהלו את המאבק שלכם על גב העצמאים שמחכים לפיצויים שלהם, או על גב הלוחמים שמחכים לחוק "ממדים ללימודים". אני הייתי ראש אופוזיציה, אפשר להתנהג אחרת. אפשר גם מהאופוזיציה לתת גב לממשלה בזמן שהיא נאבקת בטרור. אפשר גם מהאופוזיציה לשרת את האזרחים ולמצוא דרכים לפעול יחד למען עם ישראל".

בסיום דבריו אמר: "יש לנו ממשלה מצויינת, עובדת קשה למען האזרחים, עובדת טוב. ממשלת שינוי וריפוי אמיתית. אני אומר מפה לחברי בקואליציה בדיוק את מה שאנחנו אומרים גם לאזרחי ישראל בימים אלה: רק ביחד ננצח".

מענה לשאלות 'כיכר השבת'

פרשן 'כיכר השבת', שאל את לפיד, אדוני שר החוץ, האם אתה מגנה את דבריו של מנסור עבאס, שגינה את הפעילות של כוחות הביטחון בהר הבית שמתמודדים עם גל האלימות הגוהה בהר הבית.

והאם דבריו הם לא הסתה, שמהווים גורם ישיר לגל הטרור, כמו שראינו בפיגוע באלעד, שהמחבלים השאירו צוואה, שהם ביצעו את הפיגוע בגלל מה שמתרחש בהר הבית?

שאלה נוספת, איך ייתכן ששר החוץ לא ביקר בבית המשפחות השכולות אפילו פעם אחת בכל גל הטרור הנוכחי?

לפיד השיב לשאלות 'כיכר השבת' ואמר: "אשיב קודם לשאלה השנייה, עשיתי לעצמי חוק, יש לי קשר עם משפחות שכולות, אבל אני לא עושה זאת מול מצלמות".

"לגבי מנסור, אני לא מכיר את הציטוט הזה ואני לא נוהג להשיב למה שלא עומד לפניי. אבל יש הסתה פרועה על מה שקורה בהר הבית. אנחנו מתמודדים עם זה באמירת אמת. לפני שנה, כולנו ישבנו במקליטים, היו טילים על מדינת ישראל והיו מהומות בכל הארץ - היום זה לא המצב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר