בחירות באוויר

שקד בולמת את ליברמן וגנץ: "מציעה להפסיק להשתעשע"

השרה הבכירה ב'ימינה' הודיעה כי מפלגתה תמנע כל שינוי בחוקי היסוד, ובכך קברה גם את החוקים הנוגעים להצרת צעדי נתניהו • גורם: "הדברים מתואמים עם בנט" (פוליטיקה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
נערכים לבחירות. איילת שקד (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

כנס הקיץ של הכנסת נפתח בשבוע שעבר, אך חרב חדה מתהפכת כל העת על קואליציית בנט-לפיד, השברירית במיוחד, וכאשר כל השחקנים הפוליטיים כבר מריחים בחירות חדשות.

כחלק מההיערכות, מנסים הפוליטיקאים לחזק ולגוון את קהל בוחריהם, כגון הודעת יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, כי "יש לתקן את חוק הלאום" ולהתאימו לאזרחים הדרוזים, או דברי יו"ר כחול לבן, בני גנץ, כי יתניע מחדש את חוק השוויון של יו"ר סיעתו, איתן גינזבורג. יתר על כן, ח"כ אלי אבידר, שהתפטר מתפקידו כשר כדי להיות ח"כ, אמר שוב ושוב כי יפעל לקידום חוקי הנאשם בפלילים, כלומר למנוע מבנימין נתניהו להמשיך בפוליטיקה הישראלית.

שרת הפנים איילת שקד, שפועלת בשיתוף פעולה עם הח"כים ניר אורבך ואביר קארה מאז פרישת ח"כ עידית סילמן ומודעת לכוחה הרב, הודיעה הבוקר (שני) כי לא תאפשר את קידומם של מי מהחוקים הללו.

"מציעה לחברי הקואליציה להפסיק להשתעשע במחשבה לבצע שינויים שאינם מסוכמים בחוקי היסוד. זה לא יקרה, בדיוק כפי שנקבע בהסכם הקואליציוני. אם נידרש, ימינה תעשה שימוש בזכות הווטו. מוטב להתמקד באתגרים הכלכליים והביטחוניים שלפנינו", כתבה שקד, שבדבריה הפעילה את כפתור האיום של ימינה בממשלה, והוא הווטו.

גורם במפלגת ימינה, המקורב לשרה שקד, אמר ל'כיכר השבת' כי "הדברים שאמרה שרת הפנים מקובלים על כל סיעת ימינה, ומתואמים גם עם ראש הממשלה בנט בעצמו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר