יהרסו את ההילולה?

מפקד מחוז צפון: "יש לנו מידע מודיעיני על קיצוניים"

המשטרה משלימה את ההערכות לקראת ההילולה במירון - שתחל ביום רביעי; מפקד מחוז צפון שמעון לביא, שפיקד גם בשנה שעברה על ההילולה, נותן הנחיות ומספר על המידע המודיעיני • צפו (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
שמעון לביא היום בהר מירון (צילום: דוברות המשטרה)

היערכות משטרת ישראל להילולת הרשב"י במירון: מפקד מחוז צפון במשטרת ישראל - מי שפיקד גם בשנה שעברה על ההילולה במירון, נכח היום (שני) בהר מירון, וסיפר על ההכנות האחרונות.

על פי המשטרה, 8,000 שוטרים ולוחמי משמר הגבול יפעלו במהלך האירוע לשמירה על הסדר הציבורי ולאבטחת המבקרים באתר. במהלך האירוע משטרת ישראל תפעיל אמצעים רבים כולל רחפנים, מסוק, אמצעי תצפית, רכבי שטח, אופנועים ופרשים.

השוטרים יפעלו סביב השעון על מנת לאבטח את מתחם הישוב מירון, היערות והשטחים הסובבים אותו ואת כלל דרכי הגישה – הכוחות בשטח יפעלו ביד קשה כנגד כל הפרת סדר שנועדה לפגוע במתפללים ובקיום ההילולה.

ממ"ז צפון שמעון לביא, אמר: "אנחנו 48 שעות לפני ההילולה, אנחנו בישורת האחרונה. נמצאים במאמץ מבצעי משמעותי יחד עם כלל משרדי הממשלה ורשויות החירום לסיים את ההכנות ולאפשר לכלל הציבור להגיע להילולה. נעשה הכל כדי שהאירוע יהיה בטוח לכולם. אני חייב להגיד שהאירוע השנה הוא מאתגר, תהיה התנהלות שונה ממה שהורגלנו, גם בהגבלת הכניסה להר של 16,000 איש כל ארבע שעות ושינוי בהסדרי התנועה ושינויים נוספים. אני משוכנע שרוב הציבור יישמע לכללים".

"אני רוצה להיות מאוד ברור בהנחיות", הוסיף לביא ואמר: "כדי שהכל יהיה מסודר ומאורגן לטובת הציבור שמגיע לפה. כמות הכרטיסים מוגבלת - על פי דו"ח של מהנדסים - כדי לשמור על שלום הציבור. למי שאין כרטיס, אין לו מה להגיע למירון. אני מבקש מהציבור להיות סבלניים, גם אנחנו לא מורגלים למתכונת החדשה. אנחנו פה כדי לשרת את הציבור ולדאוג שיחזור בשלום הביתה".

לגבי החשש מהפרות סדר של קיצוניים, אמר לביא: "אנחנו ערים לשיח ולמודיעין של קבוצות קיצוניות כאלה ואחרות, שהכוונה שלהן לשבש את האירוע, אנחנו נטפל בכל בנחישות, לא ניתן למתפרעים להרוס למרבית הציבור את ההילולה במירון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר