ל"ג בעומר במירון

ח"כ פרוש לרה"מ בנט: "ישנה תחושה שאין בעל הבית"

יומיים להילולא: ח"כ מאיר פרוש פנה לראש הממשלה נפתלי בנט בבקשה שיתערב בנעשה בהילולא לטובת ציבור העולים להר: "הממונים על ההילולא התעלמו מדרישות הציבור" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הר מירון, השבוע (צילום דוד כהן/פלאש90)

בפתח מכתבו, מציין ח"כ פרוש: " "הציבור החרדי נתן אשראי וגיבוי מלא לרשויות לתקן את הדרוש תיקון וטיפול. מתוך הנחה שלאחר שנה יוסקו המסקנות ויהיה ניתן לקיים את הילולת רבי שמעון בר יוחאי בצורה הבטוחה ביותר".

אך לדבריו: ""הממונים על ההילולא התעלמו מדרישות הציבור וצרכיו, כמו גם ממסקנות הביניים של ועדת החקירה שהוקמה לשם כך. ישנה התחושה שאין בעל הבית שמוכן לקחת אחריות, מה שמביא להתעמרות של ממש בציבור הרחב שרואה חשיבות עליונה בעלייה לציון של התנא הקדוש ביום ל"ג בעומר".

פרוש מאשים: "במשך למעלה מעשרה חודשים לא נעשה בהר דבר. רק בשלושת החודשים האחרונים החלו העבודות במקום במסגרתם פונו עשרות מבנים, דרכי גישה נחסמו, מדרגות ופתחי מעבר גודרו ועוד.

"במשך עשרה חודשים שבהם הציבור ציפה לשיפור התשתיות בהר לא נעשה דבר, בשלושת החודשים האחרונים רק פירקו וגידרו ולא הביאו שום פתרון ממשי וללא תוספת של שטחים או דרכי גישה חדשים, ואף לא הרחיבו שביל אחד".

לדבריו: "במהלך כל השנה ייחלנו שלאחר אסון כל כך גדול יעסקו כל השנה בהכשרת השטח, לקליטת המונים בצורה בטוחה, אך לצערנו כמידי שנה רק ברגע האחרון נזכרו לשנע כלים כבדים למירון".

המכתב המלא

לאחר ששטח חלק מהטענות, כתב פרוש: "בחודשים האחרונים נפגשתי מספר פעמים עם הגורמים הרלוונטיים ובכללם השר הממונה מתן כהנא והשר לבט"פ עומר בר לב, הצבעתי על הדרוש תיקון והתרעתי בפני הדרוש שיפור. הצגתי את דרישות הבטיחות מחד, ופרסתי את צרכי הציבור החרדי מאידך.

"אולם לצערי אנחנו עומדים יומיים לפני הדלקה ללא פתרונות עבור הציבור הרחב הצמא לעלות ציון הקדוש ביום הילולא ועבור הקהילות הקדושות שכל פתרון עבורם ברחבי המושב ובמתחם בני עקיבא, רק מוריד את הלחץ בציון הקדוש".

לדבריו, "למרות זאת עדיין לא מאוחר וחלק מהשיבושים ברי תיקון. כך למשל ניתן להגדיל את מספר השוהים בהר ל-20,000 כפי שהמליצה ועדת החקירה הממלכתית, ניתן לפתוח מתחמים נוספים לחסידויות (מתחם בני עקיבא ומתחמים נוספים במושב למטה לצורך הדוגמא) מה שיביא לפיזור נוסף של הקהל וימנע התקהלויות מסוכנות, ניתן וראוי להסדיר מתחמים יעודיים לילדי החאלקה ולאפשר לבני משפחה לעלות יחד אל ההר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר