שעות השיא במירון

בר לב וכהנא: "מטרתנו - הילולא בטוחה"

השר לביטחון הפנים וסגן השר לשירותי דת מסרו הצהרות לתקשורת בשעת תפילת ערבית במתחם ההילולא בהר מירון: "עושים הכל כדי שכולם יחזרו הביתה בשלום" (חדשות, חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
מתן כהנא בהצהרה לתקשורת (צילום: אברומי לינשה, כיכר השבת )

הילולת הרשב"י במירון נכנסת בשעות אלו לשעותיה המכריעות, עם הדלקת האדמו"ר מבאיאן ועם הריקודים והשמחה, ובמשטרה נערכים כדי לשמור על בטיחות המתפללים. עם זאת, בציבור החרדי ישנו חשש כי שוטרים יתנהגו באלימות כלפי מתפללים, רק בעקבות האסון בשנה שחלפה וללא סיבה מוצדקת.

בהצהרה לתקשורת שנמסרה בשעה שהציבור הרב התפלל תפילת ערבית התייחסו השר לביטחון הפנים עמר בר לב וסגן השר לשירותי דת מתן כהנא לשעות המתוחות הצפויות בהר מירון, ועל המאמצים להעבירן בשלום.

"יש לנו שתי מטרות", אמר בר לב. "הראשונה היא שהכל יהיה בטוח והשנייה היא שאם ח"ו יש גורמים קיצוניים שינסו להפריע להילולא אנחנו נעשה הכל כדי למנוע זאת ושההילולא תתנהג כמתוכנן".

כהנא הזכיר את הטקס המרטיט שפתח את ההילולא: "היינו עדים לטקס מאוד מרגש של חסידות באיאן שהזכירו את 45 הנספים. ההילולא נמצאת תחת הרושם הכבד של האסון בשנה שעברה, וההיערכות שלנו בהתאם. עושים הכל כדי שכל מי שיגיע לחגוג – יחזור הביתה בשלום. מקווה שכולם יגיעו לפי השעות שלהם ויעזבו לפי השעות שלהם".

קודם לכן, בישיבת היערכות שנעשתה בין בכירי המשטרה לשר ולסגן השר בחדר הערכת המצב במירון, אמר כהנא: "הבקשה היחידה שלי מכם, השוטרים, היא לעשות אבחנה בין הסיקריקים הקנאים שבאים לחבל באירוע, לבין כל שאר הקהל שבאמת לתת להם את תודעת השמחה וההילולא הכי טובה שאפשר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר