שלב אחר שלב

כך החלה הקריסה במירון: כל ההשתלשלות

מתווה ההילולה של רבי שמעון בר יוחאי במירון קרס לחלוטין בשעות אחר הצהריים של ל"ב בעומר. כך החלו האירועים להתגלגל עד להודעה של המשטרה על עצירת החגיגות (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

למרות הבטחות המשטרה, ההכנות הארוכות וההצהרות מתווה מירון קרס והמשטרה בראשותו של מפקד המחוז, שמעון לביא, החליטה על עצירת ההילולה.

תחילתה של הקריסה הייתה בשעה 16:30 בתחילת דרך מהדרין סמוך לגשר הכוהנים. כוחות יס"מ נעמדו למחסום אנושי ללא סיבה מיוחדת והחלו למנוע מחוגגים לעלות. לאחר דקות, כמאה אנשים שהמתינו פרצו את המחסום והגיעו למחסום נוסף מתחת לציון.

גם שם כוחות מג"ב ומשטרה לא אפשרו לעבור, לאחר דקות ארוכות של זעם הם אפשרו להמונים לעלות לכיוון הציון, שם הגיעו למחסום נוסף בו כבר המתינו אנשים רבים.

מספר אנשים בשלב הזה החלו לדחוף את המחסומים וכמה עשרות הצליחו להיכנס לציון שם הם הזיקו לגדרות בתוך הציון והחלו לרקוד.

בשלב זה, המשטרה סגרה את הציון ופינתה את הפורצים לרחבת תולדות הארון, שם התאספו כמה מאות אנשים חלק יידו בקבוקי מים וחלקם זעמו שמי שיוצא מהציון עובר דרך עזרת הנשים.

לאחר חצי שעה של מהומה במקום, החלו המתפללים לעלות לכיוון הציון. כוחות משטרה שהיו במקום אפשרו את זה ולא מנעו את הפריצה לציון. ההמונים שנכנסו לציון פירקו את כל הגדרות ומעברי הברזל בתוך הציון והמקום חזר להיות כבכול שנה. בעקבות האירועים כאמור, הודיעה המשטרה על הפסקת החגיגות בהר בעיצומו של יום ל"ג בעומר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר