בעקבות הודעת זועבי

הליכוד: אנו נתנגד לחוק "ממדים ללימודים"

המפלגה המרכזית באופוזיציה - הליכוד הצביעה פה אחד על התנגדות לחוק במתכונתו הנוכחית, אחרי פרישת הח"כית ממרצ • רק אתמול החוק קרע את הסיעה מבפנים (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: דוברות הליכוד)

החוק שהסעיר את הכנסת ואיים לקרוע את האופוזיציה נתקל בחומה בצורה בעקבות פרישת ח"כ ג'יידא רינוואי זועבי ממרצ מהקואליציה. מפלגת הליכוד הודיעה הערב (חמישי) כי בתום הצבעה החליטו כלל חברי הסיעה להתנגד לחוק "ממדים ללימודים" במתכונתו הנוכחית, פה אחד.

ההצעה הנוכחית, שלכאורה עתידה לעלות להצבעה בכנסת ביום שני הקרוב, שואפת להעניק לכל לוחם משוחרר שני שליש מהתואר האקדמי שלו, וקרעה את הליכוד מבפנים, עם מספר חברי כנסת שהביעו נכונות בתמיכה בחוק. בנוסף, המחלוקת הפנימית בליכוד איימה גם על אחדות כלל סיעות הימין באופוזיציה. לסיכום, כאמור, עם הודעת רינוואי זועבי, הח"כים החלוקים בליכוד שבו לאחור.

מייד לאחר סיום ההצבעה בסיעת הליכוד, שמנעה את הקרע באופוזיציה, יזם יו"ר הליכוד בנימין נתניהו שיחה עם ראשי מפלגות האופוזיציה, גם בעקבות המצב הפוליטי.

בהודעת הליכוד נמסר כי "באופן חריג קיימנו מו"מ עם הקואליציה והצענו לתמוך בחוק תמורת הגדלת המלגות ל-100% במקום 66%, אך לצערנו הקואליציה סירבה להגדלת המלגות. אנו נביא את ההסתייגות של 100% למליאת הכנסת, תוספת שמשמעותה 50 מיליון ש"ח, ואם הקואליציה תפיל את ההסתייגות - נתנגד לחוק".

בהמשך תקפה המפלגה את ראש הממשלה נפתלי בנט, שטען שהיא פוגעת ברווחת הלוחמים: "בנט נתן 50 מיליארד שקלים למנסור עבאס ולקח 50 מיליון שקלים לשיפוץ הבית שלו ברעננה - אבל ללוחמים שלנו הוא מסרב בציניות לתת 100% מלגה שעלותה הכוללת לכל היותר היא 50 מיליון ש"ח. הספין המביש על גבם של חיילי צה"ל שנעשה על ידי ממשלה שנשענת על תומכי טרור לא יצליח".

בסוף ההודעה הבטיחה המפלגה הגדולה בכנסת כי "החוק הראשון שממשלה בראשות הליכוד תעביר יהיה חוק של מימון של 100%, שיחול רטרואקטיבית גם על המשרתים היום".

מכחול לבן, מפלגתו של שר הביטחון בני גנץ, נמסר בתגובה על החלטת סיעת הליכוד: "16,500 חיילים מחכים שהצעת החוק 'ממדים ללימודים' תעבור בכנסת ביום שני הקרוב. נמשיך לפעול כדי להשיג את הרוב הנדרש למען לוחמי צה"ל. אנו קוראים לכל חברי הליכוד להתעשת ולא לפגוע בחיילי צה"ל שממתינים לקבלת המלגה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר