סוף לטלטלה הפוליטית

זועבי חוזרת לקואליציה, הליכוד במתקפה: 'קיבלה מיליונים'

לאחר פגישתה של חברת הכנסת זועבי עם שר החוץ לפיד בהשתתפות ראשי רשויות מהמגזר הערבי החליטה חברת הכנסת ג'ידא רינוואי זועבי ממרצ להישאר בקואליציה למרות הודעת העזיבה (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"א באייר תשפ"ב | 22.05.22
זועבי בסיום הפגישה עם לפיד (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

המשבר הקואליציוני: אחרי הודעתה של חברת הכנסת ג'ידא רינוואי זועבי ממרצ על פרישה מהקואליציה, הודיעה חברת הכנסת בפגישה היום (ראשון) בינה לבין שר החוץ לפיד ולראש עיריית נצרת כי היא חוזרת בה מהודעת הפרישה.

ביציאתה מהפגישה עם שר החוץ לפיד סירבה להתייחס לעובדה שהפרה את דבריה בשבוע שעבר לפיהם תפרוש מהקואליציה. זועבי הסתפקה ב"תודה רבה" לכתבים ונסעה.

בליכוד הגיבו וכתבו: "מה בנט ולפיד הבטיחו וכמה מיליונים הם נתנו לח״כ זועבי תמורת הישרדות ממשלת ההונאה והחולשה שלהם?"

"בנט ולפיד מחלקים 50 מיליארד שקל למנסור עבאס, מאות מיליונים לרשימה המשותפת, עכשיו עוד מיליונים לזועבי - אבל לחיילים שלנו הם לא מוכנים לתת עוד 50 מיליון כדי לתמוך בהצעתנו ל-100% מלגה. איזו בושה. ממשלה שתלויה בשונאי ישראל ותומכי טרור לא יכולה לשמור על אזרחי ישראל, לא מסוגלת לדאוג לחיילינו ולא נלחמת על הציביון היהודי של המדינה."

ראש העיר נצרת עלי סלאם אמר ל'חדשות 13' כי "רינאוי-זועבי חוזרת לקואליציה כרגיל אחר תום הישיבה והמענה על הבקשות שלנו בחיוב".

סלאם התייחס למה שהוצע לו בתמורה לסיוע בתמיכת זועבי ואמר: "אנחנו עכשיו נכנסים בכוח עם ג'ידא, והדרישות הן שמה שנותנים לראש עיריית מגדל העמק אלי ברדה יתנו לנו גם, על הסכום נדבר אחר כך".

עוד קודם לפגישה תועדה זועבי יחד עם עוד בכירים במגזר הערבי ועם חבר מרצ עיסוואי פריג' לפני הפגישה עם שר החוץ לפיד.

כזכור, חברת הכנסת רינוואי זועבי ממרצ הודיעה ביום חמישי האחרון כי החליטה לפרוש מהקואליציה, זאת אחרי פרישתה של חברת הכנסת עידית סילמן מ'ימינה'.

בהודעה ששלחה לראש הממשלה בנט ולרה"מ החליפי לפיד, כתבה זועבי "לצערי הרב בחודשים האחרונים ומתוך שיקולים צרים של פוליטיקה, ראשי הקואליציה העדיפו לשמר ולחזק את הצד הימני שבה".

"החודש האחרון, חודש רמאדן היה קשה מנשוא. המראות שהגיעו מהר הבית של שוטרים אלימים מול קהל מתפללים, הלווייתה של העיתונאית שירין אבו אעקלה; הביאו אותי למסקנה אישית אחת. לא עוד".

עוד כתבה: "אינני יכולה להמשיך ולתמוך בקיומה של קואליציה שמתנכלת במורה זו כלפי החברה שבאתי ממנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר