תיעוד דרמטי

מסתערבים עצרו על חם שני מתפרעים, נחשפו - וירו באוויר

כוחות ימ"ס מסוערבים של מג"ב עצרו 'על חם' שני ערבים רעולי פנים באזור מזרח ירושלים בזמן שיידו אבנים; במקום, התקהלו עשרות מתפרעים והלוחמים נאלצו לירות באוויר מחשש ללינץ' • צפו (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: לפי סעיף 27א)

כוחות ימ"ס מסוערבים של מג"ב עצרו אתמול (ראשון) על חם שני ערבים רעולי פנים במזרח ירושלים בזמן שיידו אבנים לעבר השוטרים, אך בתוך שניות נאלצו לירות באוויר - מחשש ללינץ'.

בסרטון שתיעד את רגעי הדרמה, נראים מספר מתפרעים ערבים תוקפים את המסתערבים, שהשתלטו על שני החשודים, ומיידים עליהם אבנים וחפצים מכל הבא ליד.

בתגובה, המסתערבים שלפו את הנשקים האישיים וירו באוויר בכדי להרחיק את המתפרעים. בתוך זמן קצר, הגיעו למקום כוחות נוספים והדפו את מפרי הסדר.

הבוקר, המפכ"ל קובי שבתאי יצא בהודעה ארגונית לכל שוטרי משטרת ישראל שרובם פעלו אתמול בכל הארץ לאבטחת אירועי יום ירושלים.

"מפקדים, שוטרים ולוחמים יקרים, אמש עמדנו באחת המשימות המשמעותיות של משטרת ישראל בתקופה האחרונה", כתב המפכ"ל, "הודות לפעילותכם המקצועית והנחושה לאורך היום, אפשרנו לעשרות אלפי אזרחים לחגוג את יום ירושלים המציין את איחוד העיר. הענקתם ביטחון לחוגגים ולצועדים במצעדי הדגלים בכל רחבי הארץ ובדגש על העיר ירושלים והמצעד שהתקיים בעיר העתיקה. הראיתם שוב את עוצמתה של משטרת ישראל ויכולותיה בעמידה במשימות לאומיות.

"ברוח הדברים שאמרתי אתמול ללוחמים ולשוטרים בשטח, אני רוצה לומר לכם, היו גאים במדים שאתם לובשים, בדגל ובמדינה. אני מעריך ומוקיר את עבודתכם המסורה ומודה לבני משפחותיכם על הגיבוי והתמיכה בתקופה מלאת שליחות ועשייה".

המשטרה, סיכמה אמש את מצעד הדגלים ומסרה כי "כ-3,000 שוטרים פעלו לאבטחת אירועי יום ירושלים ומשתתפי מצעד הדגלים המסורתי, המתקיים ביום ירושלים מזה עשרות שנים בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים. מצעד הדגלים בירושלים הסתיים בהשתתפות של כ-70,000 צועדים וצועדות מרחבי הארץ".

על ההתפרעויות ברחבי הבירה בשעות הערב נמסר כי "כוחות המשטרה טיפלו במספר מוקדי הפרות סדר, ידויי אבנים ירי זיקוקין ועימותים שהחלו באזור מזרח ירושלים. באירועים אלו נגרם נזק לכלי רכב ונפגעו מספר שוטרים ואזרחים באורח קל. השוטרים השתמשו באמצעים לפיזור הפרות סדר לפיזור מתפרעים וביצעו מעצרים".

עוד נמסר כי "החל מתחילת היערכות המשטרה לפנות בוקר ועד כה, נעצרו ועוכבו ע"י המשטרה למעלה מ-60 חשודים במעורבות באירועים השונים של הפרות סדר, ידויי אבנים, תקיפת שוטרים ואירועי אלימות שהתרחשו לאורך היום בהר הבית, באזור העיר העתיקה ובמזרח ירושלים. לאורך היום טופלו ע"י מערך הרפואה של מחוז ירושלים 5 שוטרים שנפגעו באורח קל בהפרות הסדר, וחלקם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים".

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר