מגזין 'כיכר'

האם יוני Z חלק מ'ליגת העל' של הפופ היהודי?

הזמר והיוצר יוני Z השיק את אלבומו השני "אהבה"; מבקר המוזיקה של 'כיכר השבת', נתנאל לייפר, חוזר בטורו השבועי כדי לספר לכם מה הוא חושב על האלבום ועל יוני עצמו (מוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

הפופ היהודי-אמריקאי הפך בשנים האחרונות לז'אנר מצליח במיוחד, עם כמה כוכבים גדולים, כבני פרידמן ומרדכי שפירא. מי שלגמרי נכנס לליגה הזו עם האלבום החדש שלו, הוא הזמר והיוצר, יוני Z (זיגלבוים) שהשיק את האלבום השני שלו - "אהבה" כשהפעם הוא גם המלחין והכותב של רוב שירי האלבום.

יוני Z הוציא את אלבום הבכורה המושקע והמשובח שלו לפני כארבע שנים, אלבום שזכה לשבחים רבים עם כמה להיטים שהושמעו רבות בכלי התקשורת השונים. האלבום החדש לוקח את הקו הזה אפילו צעד אחד קדימה עם הפקה מוזיקלית עדכנית במיוחד באדיבותו של יוני עצמו והמעבד שלוימי זלצמן.

בניגוד לאלבומו הקודם בו הטקסטים ברוב השירים בעברית היו אמנם פופיים, אך מעט מאתגרים יותר מרמת הכתיבה בפופ היהודי אמריקאי הרגיל, הפעם בחר יוני ללכת דווקא על הקו הפשטני במיוחד עם מסרים פשטניים על גבול המנוני קייטנות. ככל הנראה ההחלטה שנראית מודעת הגיעה בניסיון להרחיב את האחיזה שלו בקהל האמריקאי, שמחפש שירים ב"עברית", כאלה שיוכל לשיר ולהבין גם בלי לדעת כמעט עברית.

למרות רמת הטקסטים הסתמית להחריד בחלק גדול מהשירים, רמת ההפקה הגבוהה והאנרגיה המשובחת של יוני מחפה על כך ויוצרת להיטי פופ כיפים לשמיעה והשמעה. את הפופ אנחנו מקבלים לצד שירים חסידיים מקוריים מרגשים ומושקעים, דוגמת "ידיד נפש" ו"בואי בשלום", או אפילו להיטי קומזיץ דוגמת "להודות" הנפלא שהלחין יוני לצד המלחין והיוצר שרולי ליפזייק, אחד השירים הכי יפים באלבום.

בזירת הריקודים בולט הלהיט שפותח את האלבום - "מסיבה", להיט פופ קופצני במיוחד המתאים לחתונות, שיוני כתב והלחין בעצמו. להיט ריקודים נוסף הוא שיר הנושא של האלבום "אהבה" שיר העוסק באהבת חינם הסובל ממעט עודף חילופי מקצבים שקצת מזכירים לי קלידן שלא סגור על המקצב המתאים במהלך אירוע, אבל בהחלט יעזור לכם לקום מהכיסא ולפתוח בריקודים. האזינו גם ל"משיח" הלטיני והכיפי במיוחד שגם הוא מזיז את הרגליים.

אם אני יכול למצוא חצי נקודת אור באלבום מבחינת טקסט עם מסר מעט יותר עמוק - "כוח", שיר בסגנון רוק אצטדיונים אלקטרוני שכתב והלחין יוני, בו הוא למעשה מספר על חייו כזמר שמתרוצץ בין אירועים בעולם. הלחן משובח במיוחד ונשמע כמו להיט פופ בינלאומי מהשורה הראשונה כמו גם ההפקה המוזיקלית המעולה.

אחד השירים היפים באלבום הוא הלהיט "כתר", שיצא גם כקליפ והפך למושמע במיוחד. גם פה יוני כתב והלחין את השיר בעל המסר המרגש נגד ההתבוללות.

ליוני קול גבוה במיוחד ובעל עוצמה רבה והאלבום הוורסטילי מציג את יכולותיו בסגנונות השונים, החל במוזיקה חסידית מרגשת וכלה בפופ סוער ומרקיד, אם כי בסופו של יום מדובר באלבום שיתאים יותר לחובבי הפופ ופחות לכאלו שמחפשים מוזיקה חסידית ישנה ואותנטית.

העובדה, שהוא גם היוצר והמלחין של רוב שירי האלבום ומעורב בעיבודים, מלמדת על הכישרון הרחב של יוני. כמי שמכיר את יוני כבר משיריו הראשונים ויצא לי לפגוש אותו כמה פעמים ולראיין אותו, הוא בחור שאפתן ומשקיען במיוחד והאלבום החדש הוא עוד הוכחה למה שאנחנו כבר יודעים על הזמר והיוצר הזה.

פינת השירים האהובים עליכם:

במקום הראשון: בקלות רבה ובפער גדול, הזמר והיוצר אודי דמארי מארח את איש התקשורת עמי מימון - "שומר החומות".

במקום השני: הזמר והיוצר האהוב הראל טל - "ואתה ברחמיך"

במקום השלישי: היוצר המסקרן והמבטיח, 'שמואל' פרדניק -" תעצרו את העולם"

  • להערות הארות ומתכונים לעוגות גבינה ללא קלוריות וללא תהליכי הכנה: nl@kikar.co.il

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר