שם ישבנו • צפו

רבי ברוך מרדכי אזרחי מזווית שטרם הכרתם

דמותו של רבי ברוך מרדכי אזרחי ייחודית מאד. צבעוניות והומור לצד עומק ורצינות. כיצד חווים תלמידיו את דמותו הייחודית? הכירו את רב ברוך מרדכי כפי שלא הכרתם מעולם (ישיבות TV)

ישראל גינצבורג | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

הרב יהודה רפאל בוגר ישיבת 'עטרת ישראל', מספר לישראל גינצבורג על עברו בעולם הישיבות.

הרב רפאל שעל פי עצתו של הרב אלישיב הוציא לאור את כתביו של הרב קוק, מקורב כבר עשרות שנים לראש הישיבה הרב ברוך מרדכי אזרחי, ובשיחה מרתקת הוא מציג את דמותו של הרב אזרחי כפי שהיא נתפסת בעיניו ובעיניי תלמידיו הקרובים של ראש הישיבה. הוא מספר על דמות רצינית, עמוקה, אוהבת ומחייכת - ובעיקר על ראש ישיבה שכותב חידושי תורה בכל שעות היממה, ויודע לחדור לעומק נפשם של תלמידיו.

כשהייתי בישיבה קטנה טען לי פעם מישהו שר' ברוך מרדכי אזרחי הוא ה'עניו' של הדור. יש ראשי ישיבות רציניים עם פרצוף רציני ומבט רציני, וסביב הרב אזרחי מסתובבים לא מעט בדיחות, והוא מאד עממי. תעזור לי להבין את הדמות שלו...

"אני חושב שהרבה טועים בו. הצבעוניות כפי שאמרת זה כדי להגיע לנפש האדם. לבחור, לילד, לנער, להורה, לאדם מבוגר, או לבחור במחנה בני תורה שמסתפק אם ללכת כיוון החרדי או לחינוך דתי לייט. הראש ישיבה הוא אדם מאד רציני. יש לו את הגישה לכל אחד ללב שלו, אבל אנשים לא יודעים עד כמה הוא רציני".

תספר לי ר' ברוך מרדכי שלא הכרתי...

"לצערי לא כולם מכירים את ההתמדה שלו, כשאתה נכנס לקודש פנימה תמיד הוא יושב וכותב את חידושי התורה שלו, גם כשהוא טס והוא טס הרבה, הוא תמיד יושב וכותב במטוס. פעם אחת שמעתי מבנו שהוא ישב וכתב במשך שעות, ולפני הנחיתה הוא אומר לו "תגיד לטייס שעוד לא ינחת כי עדיין לא סיימתי לכתוב..."

כשר' ברוך מרדכי זועק "אלול" אתה יכול להבחין בחיוך השובב שלו... כשאתה שומע את הזעקה שלו "אלול", אתה מחייך או שאתה מזעזע?

"גם כשהוא זועק בחיוך זה ברצינות. הוא יודע לחדור לאנשים. הוא יודע שאם הוא יאמר 'אלול' בשפה רפה זה לא יחדור לאנשים. רבים וטובים מתלמידיו מזדעזעים כשהם שומעים את זעקת האלול המפורסמת שלו"...

.....

האם דמותו של הרב אזרחי עברה שינוי בשנים האחרונות? האם דמותו הציבורית נתפסת בצורה נכונה? כיצד מקרב ר' ברוך מרדכי את תלמידיו? כיצד מהלך ר' ברוך מרדכי על הקו שבין רצינות להומור?

והאם ניתן להפיק מכך מסר משמעותי לחג השבועות המתקרב?

צפו בראיון המלא!

(לתגובות ורעיונות: israel@kikar.co.il)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר