חשיפה ראשונית

הר ציון; המסתורין, הגילויים ומדוע גם כוהנים יכולים להיכנס

סיור מרתק בהר ציון ובקבר דוד • היכן בדיוק זה נמצא • על הציון המזויף בחדר הסעודה האחרונה ולמה הסיפור הנוצרי אינו הגיוני • וגם חשיפה ראשונה של מערת התהלים, צפו בסיור מצולם מרתק (מעניין)

אלי דן ומשה מנס | כיכר השבת |
(צילום: דודי פלוג)

בחג השבועות את קוראים את מגילת רות בה מסופר על שושלת בית דוד. שבועות הוא גם יום פטירתו של דוד המלך וציון מלכות בית דוד, על כל המשמעויות שבכך.

מה קורה כיום בהר ציון ובקבר דוד והיכן בדיוק זה נמצא? על המסתורין והמדהים שסביב קבר דוד - מקום שזוכה להתחדשות ופריחה, חיצונית ופנימית, אחרי שנים של הזנחה. משה מנס ואלי דן - אשר למד, עבד ומכיר היטב את המקום והנפשות הפועלות - יצאו לצלם כתבה מצולמת ומרתקת שתפתיע אתכם עם דברים רבים שלא ידעתם.

התחלנו מהכניסה הדרומית להר ציון, ראינו את החורשה בה כל שנה מאות משפחות מקימים אוהלים בליל שבועות. שם גם ראינו את המחילות בהם הסתתרו העולים לקבר, מהצלפים הירדנים. זה גם המקום בו הרב אשר פרויינד זצ"ל היה מתפלל, כאשר לדבריו שם הוא המקום המדויק בו טמון דוד המלך.

משם עלינו ל'חדר הסעודה האחרונה', במבנה שקדוש לשלושת הדתות, ראינו את החדר והבנו למה הסטורית זה לא יתכן שישו התהלך במבנה הזו שמשוערך ללפני 800 שנה בלבד. ראינו בתוך החדר דלת נעולה, כאשר מאחוריה ציון מזויף שנבנה עבור היהודים בתקופה שנאסר עליהם לרדת לציון.

עלינו לגג, לתצפית 270 על כל ירושלים. בגג גם נמצא חדרו של נשיא המדינה, מהימים בו זה היה המקום מרכזי יותר לעם היהודי. במקום עמדת הנצחה למגיני ירושלים שנפלו במלחמת ההגנה.

משם ירדנו לישיבת התפוצות, שם ראש הישיבה הרב יצחק גולשטיין קיבל את הכתב משה מנס באהבה, למרות שחולצתו הייתה בחוץ. "אנחנו מקבלים את כולם באהבה", אמר הרב בחיוך.

"יש לנו כאן 5 ישיבות בסגנונות שונים. מישיבה ליטאית נחשבת, לבחורים בני עליה, וישיבות למתחזקים וחוצניקים בסגנון שונה. לכל ישיבה מבנה ופנימייה נפרדים, כאשר לדבריו, "ב"ה המקום הולך וגדל ואנחנו זוכים להקים ישיבה על קברו של דוד ורואים ישועות מעל הטבע".

הרב הוריד אותנו למחילה תת קרקעית וחשף בפעם הראשונה לעיני המצלמה את מערת דוד המלך, חדר בו עד הקורונה היו לומדים ומתפללים כל לילה. חשף מה גילו שם הארכיאולוגים ואיך זה מתכתב עם המסורת והכתובים. הדבר המפתיע הוא המיקום ההנדסי המדוייק של המבנה שמסביר את מה שהוא קיבל מרבותיו ומסביר מדוע כוהנים יכולים להיכנס לציון הקדוש.

ראש הישיבה אף הרחיב על המקום וסגולתו, על ההסטוריה, היכן היה גר רבי עובדיה מברטנורה, על השיך דאוד שסיפר להם על החכם היהודי ועל העמוד בן 2000 שנה מזמן הורדוס והבניין שנחרב ונבנה. צפו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר