ינסה למצב את הממשלה

פורום ראשי הקואליציה יתכנס בלשכת בנט

על רקע חוק החלת החוק הישראלי באיו"ש, שיעלה בשבוע הבא ונתקל בקשיים, ראש הממשלה נפתלי בנט יכנס היום בלשכתו בירושלים, את פורום ראשי מפלגות הקואליציה (בארץ)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

לקראת שבוע סוער במערכת הפוליטית: ראש הממשלה נפתלי בנט יכנס היום (רביעי) בלשכתו בירושלים, את פורום ראשי מפלגות הקואליציה.

האיום המשמעותי ביותר על המשך קיום הממשלה יגיע בשבוע הבא, כשהחוק שמחיל את החוק הפלילי הישראלי ביהודה ושומרון, שמקדם שר המשפטים גדעון סער, יעלה להצבעה.

השר גדעון סער מסר אמש איום מרומז ואמר בראיון לרשת ב' כי "השבוע הבא יהיה מבחן אם הקואליציה רוצה להתקיים או לא רוצה להתקיים. ההצבעה הזאת תראה את זה".

הבוקר, יובל קרני דיווח ב'ידיעות אחרונות, כי גורמים בכירים במערכת הפוליטית טוענים כי סער מנהל מגעים על אפשרות לשיתוף פעולה פוליטי והקמת ממשלה אחרת - מבלי לפזר את הכנסת וללכת לבחירות, בתקווה חדשה מיהרו להכחיש וטענו כי מדובר ב"פיק ניוז".

בשונה מחוקים קודמים עליהם התעוררה מחלוקת, במקרה והחוק הנוכחי לא יעבור, תהיינה משמעויות מרחיקות לכת. כך לדוגמה: לא ניתן יהיה להעמיד לדין ישראלים בגין עבירות פליליות שבוצעו באיו"ש בבתי משפט בישראל, אסירים ביטחוניים ידרשו לעבור לבתי כלא צבאיים באיו"ש, המשטרה תאבד מסמכויותיה, תישללנה זכויות רבות כמו ביטוח בריאות ממלכתי מישראלים תושבי יו"ש ועוד.

באופוזיציה לא מתכוונים לוותר ועושים כל מאמץ בכדי להקשות על הקואליציה, ברקע הדיבורים על הבחירות, הח"כים הערבים ממפלגת רע"מ לא ששים להצביע בעד חוק שנוגד את השקפתם, וגם אם הקואליציה תצליח להתאחד, אם חברת הכנסת הפורשת, עידית סילמן, תבחר להתנגד - החוק יפול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר