רק נראה דומה

נוהגים בחו"ל? הכירו את חמשת ההבדלים המרכזיים

אתם נהגים מעולים בישראל אך אם לא תכירו את הבדלי הנהיגה בין ישראל לעמים - לא בטוח שתנהגו כראוי. הכירו את חמשת ההבדלים המרכזיים (תיירות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
נהיגה (צילום: shutterstock)

אוהבים לנהוג בכבישי חו"ל? חשוב שתדעו שלמרות הדמיון הרב בין כבישי ישראל וכבישי חו"ל, ולמרות שהתמרורים נראים דומים, המרת הרישיון לא מסתכמת בתשלום האגרה של 15 השקלים.

מכיוון שכך, חשוב שתהיו מודעים לפערים שבין הנהיגה בכבישי ישראל לנהיגה בכבישים ברחבי העולם. מובן שלא נוכל להקיף את כל הפערים, אולם חשוב שתכירו את חמשת ההבדלים המרכזיים בתמרורים בין התמרורים שבישראל לתמרורים שבשאר המדינות המפותחות.

(שאטרסטוק)

תמרור עצור - בניגוד לישראל שבו התמרור מושיט לך יד כאומר "אחי, תפזול הצידה, תחפש שוטר וסע לשלום", במדינות אחרות התמרור מורה לכלל הנהגים לעצור. עליכם לעצור בקו העצירה להתבונן ימינה ושמאלה ורק אז לחצות את הצומת.

האור הכתום שברמזור - בניגוד לישראל שבה משמעותו של האור הכתום היא "תלחץ בכל הכח על הגז, אתה לא פראייר של אף אחד", במדינות מפותחות התמרור מורה להתכונן לעצירה באדום. ולא, הנהגים האירופאים לא באמת נועצים בכם מבטים מעריצים כשתפסתם את הרמזור הכתום. זה רק בראש הישראלי שלכם.

(שאטרסטוק)

התמזגות 2 כבישים - בניגוד לישראל שבה מורה התמרור על פתיחת התחרות, ומלחמת פגוש בפגוש עד להכנעת היריב עד שהתחמושת היחידה שנותרה לו היא צפצוף קולני ומבט זועם - במדינות מפותחות מורה התמרור על זכות קדימה של הבאים מהצד הרחב - תוך הקפדה דווקא על הימנעות מדו קרב מסוכן.

מעבר חציה - בניגוד לישראל שהקווים הלבנים האלו מבטאים "צפור - ודהור", במדינות אחרות נהוג לעצור בהן להולכי הרגל. כן, למרות שהם לא מאלו שנעמדים באמצע הכביש ומוציאים לשון לנהג תוך שיגור סימן של "אם תצפור אני גם אשאר לישון פה". בחלק מהמדינות נהוג לעצור אפילו לילדים קטנים שעומדים בביישנות בצידי הכביש, ועדיין לא למדו שהם צריכים לקפוץ לכביש ולהבהיל את הנהג עד שלא תשאר ברירה בידו אלא לעצור.

(שאטרסטוק)

הגבלת מהירות - תתפלאו אבל בחו"ל התמרור הזה חל על כולם בשווה. גם עליכם, הגברים האמיצים שיודעים לנהוג במהירות של 70 קמ"ש ברחוב צדדי וצר, ובטוחים שתצליחו למחוץ את דוושת הברקס במהירות ברגע שילדה תקפוץ לכביש. אומרים שיש מדינות מפותחות שבהן הגבלות מהירות חלות גם על נהגים אמיצים שביום יום אף אחד לא יאמר להם מה לעשות, וגם על צעירים עם דם תוסס שלא מורידים מהירות גם בעיקולים חדים, כשהם יודעים שלמרות שהם נהגים חדשים - הם מחונני נהיגה שזכו בכישרון נדיר המאפשר להם לקחת סיבובים במהירות שהאפילו האמבולנס שיבוא לפנות אותם לבית החולים לא יהיה מסוגל לבצע.

גם אתם הבחנתם בהבדלים בין הנהיגה בישראל לנהיגה בחו"ל? שתפו אותנו בתגובות!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר