"מתנצל רק בפני טיבי"

ח"כ משה גפני בנאום זועם נגד מתן כהנא; "פרחח שכמותך" • צפו

חבר הכנסת גפני עלה היום להסביר את הצעת החוק שהגיש, האמורה לחזק את בתי הדין הרבניים, ותקף בחריפות את ח"כ כהנא, "אתה פרחח, אתה איש נטול ערכים" | צפו (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
משה גפני, היום במליאת הכנסת (צילום: ערוץ כנסת)

חברי הכנסת משה גפני ואבי מעוז, הגישו היום (רביעי) את הצעת החוק שלהם לחיזוק בתי הדין הרבניים, שאמורה לתת סמכות לבתי דין רבניים לדון בעניינים אזרחיים.

חבר הכנסת גפני עלה להסביר את החוק במליאת הכנסת ואמר: "אני לא מבין מדוע הממשלה מתנגדת לחוק הזה, מה זה ליברלי? אף פעם לא הבנתי, מה זה חבר כנסת עם דעות ליברליות? אם אני דתי, או מוסלמי, או דרוזי, למה שלא ייתנו להתדיין בבתי הדינים שלנו, למה לא לאפשר זאת?"

"ואני לא הבנתי", הוסיף גפני, "למה צריכים לכפות עלי דבר כזה, אני למדתי בישיבות ולמדתי בכוללים וקיבלתי פה מושגים חדשים, מה זה אדם ליברלי, ליברלי, זה אחד שגורם לי לא-לחיות כפי שאני רוצה?"

"אני מבקש לאפשר לנו - החרדים", המשיך גפני את דבריו שהופרעו על ידי ח"כ גלעד קריב ואמר: "שרוצים לקבל פסק דין בבית דין רבני, למה לא לאפשר לנו, למה אדם ליברלי ודמוקרט מתנגד לזה, למה אני צריך לחכות שהכנסת תאפשר דבר כזה. עכשיו, אני אוכל ללכת לבית פרטי לא של הרבנות הראשית, אבל למה לא ללכת לרבנות הראשית, שיש לזה משמעות חוקית".

"אני מקווה, שחברי הכנסת יתמכו בהצעת החוק שהבאתי, לאפשר לכל אחד לדון איפה שהוא רוצה, או בבית דין שרעי, דרוזי וכמובן בבית דין רבני, אחרי שאראה את תוצאות ההצבעה, אני אבין מיהו אדם ליברלי", סיים גפני בעוקצנות.

גפני תוקף בחריפות את כהנא • צפו

לאחר מכן, עבר גפני לתקוף באופן אישי את סגר שר הדתות חה"כ מתן כהנא: "עד לאן התדרדרת? לעמוד פה מול חברי כנסת ואתה אומר שאתה מחזק את בתי הדין הרבנים? למה אתה לא תמוך בהצעת החוק".

"אתה איש נטול ערכים, אין לך שום ערך, מה אתה רוצה מהערבים שאתה שולח אותם לשוויץ, פרחח שכמותך, אתה אומר דבר אחד ומתכוון לדבר אחר".

עוד אמר גפני בזעם: "נבהלת מאחמד טיבי על מה שאמרת על הערבים והלכת להתנצל בפניו - יפה, שנה שלמה אתה משמיץ את הציבור החרדי פרחח שכמותך, פעם אחת התנצלת? אין לך שום ערך, אתה פרחח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר