אחדות מקיר לקיר

רבני פתח תקווה מכל החוגים: להקפיד לרכוש במרכולים שומרי שבת

ראשי הישיבות ורבני השכונות והקהילות, חרדים ודתיים לאומיים, ספרדים ואשכנזים, ליטאים וחסידים יוצאים במסע ציבורי לחיזוק השבת הציבורית בעיר: "דורשים את כבודה של השבת וכבוד עירנו".

כינוס הרבנים בשבוע שעבר (צילום: עדי גינזבורג)

רבני העיר פתח תקווה, יוצאים במסע ציבורי לחיזוק שמירת השבת בפרהסיה העירונית. במודעה עליה חתמו כ-80 ראשי ישיבות, רבני השכונות והקהילות מכל המגזרים בעיר תחת הכותרת "השבת הציבורית - אחריות של כולנו", קוראים רבני העיר לציבור וכלל נציג הציבור בערייה ובראשם ראש העיר "לחזק את שמירת השבת במרחב הציבורי בעירנו". "אנו דורשים את כבודה של השבת וכבוד עירנו, אשר יסודה באנשי ירושלים עיר הקודש ובהמשך דרכה עמדה על חומת השבת בראשות מו"ר מרן הרב ברוך שמעון סלומון זצ"ל, להמשיך במורשת העיר ובמסורת הדורות בה".

במכתבם קוראים הרבנים לציבור "להקפיד לקנות במרכולים, תחנות דלק וכיוצ"ב שהינם שומרי שבת ונושאי תעודת כשרות מעודכנת" וכן להמנע מלקנות גם בסניפים סגורים בשבת של רשתות שיווק בהן חלק מהסניפים אינם שומרים שבת ואין בהן תעודת כשרות".

בנוסף, הרבנים דורשים מנבחרי הציבור להגביר את האכיפה על העסקים הפתוחים בשבת כפי שהדבר נדרש ע"פ חוק ולוודא כי גובה הקנס יהיה כזה שייצור הרתעה אמיתית מפני הפרת החוק בנושא.

מכתב הרבנים מהווה את תחילתו של מסע הסברה וחיזוק בנושא השבת אותו ימשיכו הרבנים להעביר בשבועות הקרובים דרשותיהם בבתי הכנסת, בהסברה לציבור הרחב ובדרכים נוספות.

קריאת הרבנים מגיעה בהמשך לכינוס שהתקיים לפני כשבוע וחצי בהשתתפות עשרות מרבני העיר ובו הוצגו לרבנים עדכוני ועדת השבת בנוגע לפרצות חדשות וחמורות בחומת השבת בעיר על ידי רשתות מסחריות המקיימות מסחר בשבת בניגוד לחוק ולעיתים אף תוך הטעיית ציבור הצרכנים ביחס לכשרות.

רב העיר הרב הלוי אמר, כי "התכנסנו כאן כולנו לכבודה של השבת שלצערנו נמצא כעת בביזיון". הוא הסביר, כי המושג ההלכתי "מחלל שבת בפרהסיה" מתייחס לכך שמובן מאליו שהפרהסיה, המרחב הציבורי של העיר, חייב להקרין כולו את כבודה של השבת כך שאותו אדם שחושב חלילה לחלל את השבת יחוש שמעשיו אינם מתאימים.

הרב הלוי הוסיף בכאב, כי "היום יש חילול שבת בפרהסיה גם ביום חול. עצם זה שניתן לכתוב 24/7 זה חילול כבודה של השבת בפרהסיה. אם אנשים יכולים לא להתבייש בזה, לא להצניע את זה מפני הפרהסיה של העיר – עיר ואם בישראל, פתח תקווה שיסודה בהררי קודש באנשי ירושלים והמשכה אצל מרן הרב הראשי הרב הראשי הרה"ג ברוך שמעון סלומון זצ"ל אשר לחם באומץ נגד ביזוי השבת במרחב הציבורי בעיר - הרי שאנחנו כולנו צריכים להוסיף באחריות כלפי הפרהסיה של העיר. במצב כעת השבת מתביישת! עם ישראל מתבייש! אנחנו צריכים להיות נציגים של עם מקדשי שביעי".

ראש ועדת השבת הרב ישראל אלפר, סקר בפני הנוכחים את ההתמודדות למען שמירת קדושת השבת מימים עברו ועד עתה. הרב דוד סלומון, ראש הישיבה הגבוהה נחלת דוד ונשיא ועדת השבת, עסק במסירות הנפש של אביו בעניין שמירת השבת בפתח תקווה ועל פעילותו על פי גדולי הדור לשמור על קדושת השבת הן במחאה אף כשהדבר היה כרוך אפילו בספיגת מכות ומאידך בהסברה בדרכי נעם על מנת לקרב את לב הציבור ואת בעלי העסקים לקדושת השבת.

הרב משה פינטו, ראש ישיבות פאר משה ורב שכונות הצפון, הציג הצעות אופרטיביות כיצד לחזק את בעלי העסקים שומרי השבת בעיר ואת תודעת השבת בקרב כלל הציבור ולעורר את הרצון של אותם העסקים הפתוחים בשבת או השוקלים חלילה לעשות זאת, להצטרף אל הרוב המוחלט של העסקים שומרי השבת.

בסיום הכנס החליטו הרבנים על שורת צעדים מעשיים ובראשם הקריאה מאוחדת שפורסמה כעת לציבור על ידי כלל רבני העיר מכל החוגים, לקחת אחריות על שמירת השבת במרחב הציבור על ידי הקפדה על רכישה מחנויות ורשתות שמורות שבת בלבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר