בחירות 2022

הגיע הזמן לשינוי משמעותי ברשימות החרדיות / עו"ד יצחק שינפלד

הנציגים החרדיים טובים. הפעילות שלהם בכנסת אינטנסיבית, פעילה, וקולנית, כשהם בקואליציה גם מוצלחת. אבל הריתוק לכיסא גורם לניתוק הדור הצעיר. הגיע הזמן לעשות שינוי משמעותי, בכדי לקרב מגזרים חדשים ונוספים למפלגה החרדית היחידה • עורך הדין יצחק שינפלד בטור לקראת הבחירות (דעות)

יצחק שינפלד עו״ד | כיכר השבת |
עו"ד יצחק שינפלד (צילום: באדיבות המצלם)

בחירות! הציבור החרדי כוסף להחלפת שלטון. יקח שנים לתקן את הנזקים שנגרמו בשנה אחת ע״י מתן כהנא, ליברמן ובראשם נפתלי-בנט. אין ספק, האחים החורגים לפיד-בנט, לימדו את הימין פרק בהלכות שלטון ומשילות. המינויים ההזויים, החוקים והתקנות להרע שהם הספיקו להעביר בשנה אחת, לממשלות הימין בשותפות החרדים לא הספיקה קדנציה מלאה של 4 שנים.

נכון, התקשורת מגוייסת, עזרה, טייחה, העלימה, כיסתה. גם לנהל ולהוביל תקשורת צריך לדעת, לא להתחנף ולקוות לטוב. הממשלה היא הרגולטור, היא מחלקת את הרישיונות והאישורים. היא האבא, האמא והמממן הראשי של התאגיד, שנוטה שמאלה קשות. הממשלה באמצעות הלפ״מ היא המפרסם הגדול במשק. בתקופת הליכוד, הפמפלט ׳הארץ׳, קיבל בעוגת הפרסום מה-לפ״מ יותר מכפול! משיעור התפוצה המקסימלי שלו. גם כשהליכוד בשלטון! ׳לשלוט׳ הוא לא יודע. העיתונים והערוצים המזוהים עם הימין, מקופחים קשות בעוגת הפרסום.

הכנסת חצויה, הסקרים (שקרים) מנבאים לקואליציית נתניהו 59/60 לא מספיק! כת-הרל״ב, בשיתוף ה-משותפת יגררו את ישראל לבחירות חוזרות ונשנות, (כמו נתניהו) כל זמן שהגה השלטון הזמני, בידיהם. מחנה נתניהו, חייב למצוא לעצמו קהל יעד נוסף כדי להבטיח ניצחון. מחנה הימין כולל הימין הרך והמרכז-ימין, סער-גנץ-בנט-שקד, מונים לפחות עוד 10/18 מנדטים שיכלו לחבור לכל ממשלת ימין. השנאה האישית לבנימין נתניהו, בהצדקה לא קטנה, עבר היסטורי והיסטרי של מדיניות שקיבעה אי-מילוי התחיבויות בצורה בוטה וזלזלנית מצד נתניהו, קטנוניות ופחד קמאי מגידול יורש בפוטנציה, שיאיים על ההגמוניה, יצרו את כת הרל״ב, והם שגרמו בדיעבד ובפועל לחילופי שלטון נתניהו והליכוד, למרות הרוב הימני במדינה.

אז מה עושים? דווקא במחנה החרדי האשכנזי, ישנם מאגרי קולות שלא מוצו. מסיבות אידיאולוגיות ו-או טכניות. קולות חרדים אשכנזיים שיצביעו למפלגה-אחות (ש״ס) לא הולכים לטימיון, הם נשארים בבסיס הקואליציה. זה לא בסדר, בחלוקת המשאבים, דנים את הציבור על פי גודלו המוכח בבחירות. הכועסים והמענישים למינהם, יהיו הראשונים לכעוס על המחסור בבתי ספר, כיתות לילדיהם, גזירות על המעונות ועוד. גם אלפי הקולות שלא נענים לקריאת גדולי ישראל ומצביעים למפלגות ימין, גוזלים את הפת מילדינו ומקשים על חיי ההורים.

הבעיה הגדולה ביותר, אלו שלא הולכים להצביע. כעס, אידיאולוגיה נקודתית, ובעיקר אי-יצוג. אין בליבי מאומה על חוגי העדה-החרדית שעפ״י דעת רבותיהם ״אסור להשתתף בבחירות״. חלקם גם לא נהנה ממנעמי השלטון, לא מקבל תגמולי וקצבאות ביטוח-לאומי ולא השתתפות בחינוך. מחיר האידיאולוגיה. הבעיה הגדולה היא הכועסים למיניהם.

ישנו מחנה גדול מצביעי ׳עץ׳, שהוכיח עצמו ואת גודלו בבחירות המקומיות לרשויות, שלא מיוצג ברשימה המשותפת, ולכן לפחות חלקו הגדול נמנע מלהשתתף, טעמיו ונימוקיו עמו. קשה להיות מחוץ לגדר וביום פקודה להשמע לפקודה. ישנם רבים וטובים שמוחים על אופי וצורת הייצוג באגודת-ישראל. לא כולם גור/ויז’ניץ/בעלז. משפחת פורוש שמייצגת את החסידויות הקטנות, מינתה את עצמה! הבחירות הקודמות באגודת ישראל, היו לפני עשרות שנים.

הנציגים הנוכחים מונו ע״י גדולי ישראל. אין לנו רשות לערער. אך ישנם הרבה שמהרהרים, ואפי׳ בקול! שלא בדיוק נבחרים הטובים לטייס. מעצם העובדה שבאם אינך חסיד המזוהה עם חסידות סופר גדולה, או בן, נין ונכד למשפ׳ פורוש, הדרך חסומה לכל צעיר ומוכשר. גורמת לתסכול רב, בקרב מגזרים שלמים. ישנם חסידויות בעיקר ירושלמיות, שמעדיפות ״שב ואל תעשה עדיף״. להט! בוודאי שאין.

בנוסף, ישנו מגזר חדש ולא קטן כמותית, ׳החרדים העובדים׳, החולצות הכחולות. בדגל-התורה טוענים בתוקף: אנו מייצגים אותם, ח״כ הרב גפני טוען בתוקף: אני חרדי עובד. זה נשמע טוב! המציאות קצת שונה, החרדים העובדים לא מרגישים מיוצגים ובוודאי לא שותפים! יש לכך השלכות בקלפי.

הנציגים החרדיים טובים. הפעילות שלהם בכנסת אינטנסיבית, פעילה, וקולנית, כשהם בקואליציה גם מוצלחת. הריתוק לכסא והכלל: ׳מהמשכן משתחררים רק על אלונקה׳ או כתב-אישום! גורמים לניתוק הדור הצעיר ואלו שלא חשים מיוצגים. הגיע הזמן לעשות שינוי משמעותי, בכדי לקרב מגזרים חדשים ונוספים למפלגה החרדית היחידה.

הבחירות הקרובות הינם בחירות גורליות. כל בחירות גורליות, הפעם יותר מתמיד. שנת שלטון השנאה, ליהדות ולחרדים, שבוטאה במפורש ובפירוש ע״י שרים בכירים, יו״ר ועדות וח״כים זוטרים, מחייבת תגובה חרדית הולמת בקלפי. ׳יכול נוכל להם׳. הציבור החרדי גודל כמותית, הגידול הטבעי נעלם ונאלם בבחירות, בגלל אלו שרועים בשדות זרים ומצביעים לאחרים ו-או לא מצביעים, מכל סיבה שהיא. עת לעשות לה׳ הפרו תורתך, אנו יכולים להביא את המנדט ו-או שניים שחסרים לקואליציית נתניהו. באם נשכיל להציב רשימה מגוונת, חדשנית, אטרקטיבית, שתקדם ותחבק מגזרים נוספים מבלי לפגוע בקיים. בידינו הדבר. לו יהי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר