"כל מה שהוא סוד מאד מושך אותי"

והשבוע, ב"נפלאות בפרשת קורח", אירחנו את רוזי פינקלשטיין, בעלת קליניקה לדיקור סיני המטפלת בבריאות ופוריות האישה, שבגיל 37 (!!!) החלה תהליך של חזרה בתשובה בעקבות מקרה מרתק. צפו (נפלאות בפרשה, כיכר TV)

(צילום: אברומי לינשה)

בפרשתנו, פרשת קורח, מגיע קורח למסקנה שגויה בעקבות חטא המרגלים וחושב כי המצוות המעשיות – בחיי היום יום שלנו - חשובות יותר מלימוד התורה ומשום כך אין צורך בשבט שלם שיקדיש עצמו לחיי הרוח ולימוד התורה. במילים אחרות: שישאו יחד בנטל הכלכלי, כמו כולם. בתגובה, משה מחדד לו את חשיבות מעמד הלוויים והכהנים. בלי השראה והדרכה החיים הגשמיים יכולים להשכיח את הערכים והשאיפות.

אנחנו בעיצומן של פרשיות קשות המתארות חטאים אצל אנשים מורמים מעם, גדולים ומנהיגים – חטא המתאוננים, חטא המרגלים וחטא קורח ועדתו. איך יתכן שדור המדבר ונשיאי העם נפלו בחטאים כאלו נמוכים?!

הדרך להגיע לאמונה אמיתית מגיעה מעבודה קשה. אמונה – מלשון אימון. על אמונה צריך להתאמן, להתבונן איך כל פרט בחיים שלנו הוא בהשגחת הבורא. אנשי דור המדבר ראו ניסים שחיזקו אותם באמונה, אבל רק לפי שעה. כדי שזה ימשיך, צריכים להתאמן על האמונה.

בכל החטאים שמתוארים יש מכנה משותף מעניין מאד – הנשים לא נטלו בהם חלק. כותב הרבי מליובאוויטש שהן לא הצטרפו למהומה. אדרבה, הן הוכיחו מידה רבה מאד של ביטחון בה׳, נאמנות למשה רבנו ולתורה ואהבה לארץ הקודש.

איך רק אמירה כזאת נותנת תחושה טובה ומעלה את המורל הנשים, נכון? לכן זכו אז הנשים להעמיד דור חדש של ילדים יהודים, חדורים בביטחון ואהבה לה׳ ולתורה ומצוות והם נכנסו וירשו את ארץ הקודש. ממשיך הרבי ואומר שאפשר לראות מכאן עד כמה האישה והאם היהודיה יכולה לפעול בחינוך הילדים. כמה יכולה להיות לאשה השפעה טובה על הבעל ועל כל מצב הבית, עד שתוכתר בתואר: בנאית הבית היהודי (חכמות נשים בנתה ביתה).

ואם בכל הזמנים תפסה האישה היהודיה מקום חשוב בעיצוב הבית היהודי והחיים התורניים בכלל, בזמננו ובמצבנו הרי זה ודאי הרבה יותר.

הכירו את רוזי פינקלשטיין, נשואה ואמא ל-4 ילדים – שני בנים ושתי בנות, בעלת קליניקה לדיקור סיני המטפלת בבריאות ופוריות האישה, גרה בגבעתיים ובגיל 37 היא מתחילה תהליך של חזרה בתשובה, בעקבות מקרה מרתק שחיבר אותה ישירות לרבי.

שאלנו אותה איך הגיעה לעסוק בתחומה, האם היא רואה בו הצלחות, איך אימה הגיבה לחזרה בתשובה, מה החזון שלה ועוד.

בואו לשמוע את סיפורה יוצא הדופן ומוזמנות גם אתן לספר לנו על רגעים של יום יום בחייכן, שהרגשתן איך נכנס בהם הניצוץ היהודי: נפלאות – בדף הפייסבוק שלנו או דרך המייל.

עריכה והגשה: מירי שניאורסון, נשיאת ארגון הנשים נפלאו"ת, מרצה, מנחה ושליחה בתקשורת

mirisch1@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר