אנחנו לא עניים

החלטתם להצטמצם? לא על חשבון הילדים שלכם

יוקר המחיה מחייב אתכם לצמצם בהוצאות. האם הצמצום עלול להשפיע לרעה על הילדים? והאם יש דרך לעשות את זה בצורה נכונה יותר? הכירו את שלושת כללי הבסיס (צרכנות)

ישראל גינצבורג | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

המחירים מזנקים, המחיה מתייקרת ואם אתם לא עובדים במשרה בכירה כנראה שאתם מנסים לחשב מסלול מחדש ולשקול את צעדיכם. חשבון הבנק ההולך ומצטמק והמינוס המתנפח מחודש לחודש גורמים לכם להבין שאתם חייבים לשנות הרגלים ולא לתת לחשבון הבנק שלכם להמשיך ולהתכווץ.

בכדי לשנות את המאזן החודשי החלטתם לחסוך בהוצאות. בלי לחשוב פעמיים אתם מכנסים את בני הבית לאסיפת דיירים שלא מן המניין ומסבירים להם על כך שהחלטתם לפתוח בהליכי חיסכון והתייעלות. האם אתם עלולים להשאיר אצלם צלקות שילוו אותם בעתיד, והאם יש דרך לעשות את זה בצורה נכונה וטובה שתשמר את בריאותכם הנפשית?

אם תקפידו על שלושת הכללים הבאים תוכלו לצמצם לא רק את עלות המחיה החודשית, אלא גם את כמות הטיפולים הפסיכולוגיים אותם תצטרכו להשקיע בילדים בעתיד:

בלי דרמות - נסו כמה שפחות לערב את הילדים במצוקה הכלכלית. הם עלולים לחוש מוטרדים מהמצוקה יותר ממכם, ויש להם פחות כלים רגשיים להתמודד עם התקופה המורכבת. העדיפו לחסוך במקומות שהילדים פחות ירגישו, ובוודאי שלא לחסוך במוצרי בסיס שמערערים את תחושת היציבות. כך למשל, העדיפו לעבור מכלים חד פעמיים לרב פעמיים, מאשר להצטמצם ברכישת הלחם והחלב. לרוב תוכלו לקנות פחות מוצרים והילדים בכלל לא ישימו לב, בשעה שהצפת השיח עלול להבהיל מאד את הילדים ולמקד את מבטם במוצרים החסרים.

ספקו הסברים חליפיים - נניח שהחלפתם את מוצרי החד פעמי במוצרים רב פעמיים, העדיפו להסביר לילדים על איכות הסביבה ועל המשמעות הערכית של שמירה על עולמו של הקב"ה מהסברים על הקשיים הכלכליים לאור גזירות הממשלה. כמו כן תוכלו להסביר את היעלמותם של דגני הבוקר בכך שמדובר במוצרים לא בריאים, ומבלי להיכנס למחירי החלב המזנקים.

היכולת של הילדים להתמודד עם מושגים כמו 'אוברדרפט', או 'עליית מחירים' נמוכה בהרבה מהיכולת שלכם, ומחשבות על רעב ללחם עלולות לחדור לעולם הדמיון העשיר שלהם. אם בכל זאת חשוב לכם להעביר לילדים מסרים של חיסכון והסתפקות במועט - עשו זאת ברמה התיאורטית וללא המחשות מעשיות שאין לכם מושג כיצד הילדים שלכם חווים אותם.

פנקו מדי פעם - גם אם הילדים שלכם יודעים שאתם בתקופה כלכלית קשה, הקפידו לפנק אותם מדי פעם במוצרים חריגים שלא עולים סכום גבוה מדי. כך הילדים שלכם לא יחושו שהם חיים בעוני, והצמצום עליו החלטתם לא ישפיע עליהם בעתיד. נסו למצוא את המוצרים שבעיניי הילדים שלכם נתפסים כמוצרי יוקרה והקפידו לרכוש להם אותם מפעם לפעם. שאלו את הילדים שלכם מה הם היו קונים אם היו עשירים, ונסו מפעם לפעם לספק את חלומם ברמה אותה אתם יכולים לספק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר